رسانه‌های بیگانه درصدد القای ناامیدی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات
کد خبر: 3879337
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
مدیرکل صدا و سیمای خوزستان:

رسانه‌های بیگانه درصدد القای ناامیدی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات

مسلم رحیمی گفت: رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب با بروز هر رویدادی در جامعه با بزرگ‌نمایی در صدد هستند تا با تشویش اذهان عمومی و تشویق ذهنیت منفی از نظام، مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی، ناامید و مأیوس کنند تا زمینه‌ساز تحریم و یا کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مسلم رحیمی، مدیرکل صدا و سیمای خوزستان، ۲۷ بهمن‌ماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های این استان با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: نقش رسانه‌ها در ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات بی‌بدیل است.
وی با بیان اینکه استان خوزستان با داشتن انواع قومیت‌ها، رنگین کمان اقوام است، افزود: بحث قومیت‌ها در خوزستان به‌عنوان یک فرصت بی‌بدیل محسوب می‌شود و به‌ راستی قومیت‌های استخوان‌دار با تعاملات اجتماعی خیلی خوب و تأثیرگذار با بزرگان اهل فرهنگ و نخبگان بسیاری در استان زندگی می‌کنند که باید این ظرفیت‌های شگرف را غنیمت شمرد.
رحیمی گفت: رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب با بروز هر رویدادی در جامعه با بزرگ‌نمایی در صدد هستند تا با تشویش اذهان عمومی و تشویق ذهنیت منفی از نظام، مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی، ناامید و مأیوس کنند تا زمینه‌ساز تحریم و یا کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشند.

ترفندهای تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه در اشاعه اکاذیب

مدیرکل صدا و سیمای خوزستان ادامه داد: با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، رسانه‌های بیگانه آن سوی مرزها همچون بی بی سی و من و تو و دیگر شبکه‌های معاند فارسی زبان با تکاپوی بیشتر در تلاش هستند تا با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی و اشاعه اکاذیب، اذهان عمومی را تشویش و وقایع ناخواسته و ناگواری را بر جامعه تحمیل کنند تا از این رهگذر با ایجاد یأس و ناامیدی در مردم و حتی ایجاد بلواها و اغتشاشات اجتماعی از میزان مشارکت مردم در انتخابات بکاهند.
رحیمی تصریح کرد: همچنین این شبکه‌ها از این طریق این ادعا را مطرح می‌کنند که محبوبیت نظام نزد مردم در حال کاهش است اما غافل از این هستند که امت همیشه در صحنه و آگاه جامعه با تدابیر رهبر معظم انقلاب این توطئه رسانه‌های ضد انقلاب خارجی را شناسایی و نقش بر آب کردند و آماده هستند با حضوری پرثمر و حداکثری در پای صندوق‌های رأی سرنوشت واقعی کشور را همچنان در دستان خویش داشته باشند.
این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه رسانه‌ها باید انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان را به حرکت در مسیر قانونی در انتخابات هدایت کنند، اظهار کرد: رسانه ملی و به‌ویژه رسانه استانی بر حضور حداکثری مردم در این دوره از انتخابات تأکید دارد و تلاش می‌کنیم تا حضور مردم را بیش از سایر انتخابات در پای صندوق‌های رأی شاهد باشیم.

لزوم تدوین میثاق‌نامه جهت منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی

رحیمی در بخش دیگری به داشتن مجلس قوی اشاره کرد و گفت: برای داشتن مجلس قوی حتما می‌بایست از قبل برنامه‌ریزی کرد.
وی تأکید کرد: منتخبان مردم حول پنج محور اساسی باید اتفاق نظر داشته باشند و این پنج محور نیز شامل مشکلاتی که توسط نخبگان، کارشناسان و مسئولان استان مطرح می‌شود باید به‌صورت میثاق‌نامه نوشته شود و این میثاق‌نامه با حضور اصحاب رسانه توسط منتخبان مردم امضا شود و به‌طور زنده از صدا و سیمای استان برای مردم پخش شود. همچنین منتخبان مردم باید تعهد کنند گزارش فصلی از عملکردش در راستای عملیاتی کردن آن میثاق‌نامه نیز به مردم ارائه دهند.
رحیمی ادامه داد: با این اقدام روحیه امیدواری مردم افزایش پیدا می‌کند و مردم متوجه می‌شوند که نمایندگانی که انتخاب کرده‌اند جزیره‌ای عمل نمی‌کنند.

مجلس قوی موجب تقویت نظام و اقتدار کشور می‌شود

وی با اشاره به اینکه بعد از چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دنیای استکبار در تلاش هستند مانعی در این انقلاب به‌وجود آورند، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب بازخوانی برای نسل سوم این انقلاب است که ثمره آن به‌خوبی دیده می‌شود.
رحیمی با تأکید بر مشارکت حداکثری اظهار کرد: بر اساس وظیفه انسانی و انقلابی، مشارکت حداکثری در انتخابات به منزله تقویت نظام و انقلاب اسلامی است و مجلس قوی می‌تواند با تصویب قوانین پیشرو برای رفع مشکلات مردم، خدمت کند.
حسین عبدالعزیزی
انتهای پیام
captcha