ثبت اطلاعات قرآنی بیش از 300 کانون فرهنگی - هنری همدان در سامانه فهما
کد خبر: 3879445
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

ثبت اطلاعات قرآنی بیش از 300 کانون فرهنگی - هنری همدان در سامانه فهما

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان همدان گفت: از میان 592 کانون فرهنگی هنری مساجد استان، بیش از 300 کانون، فعالیت‌های قرآنی خود را در سامانه فهما به ثبت رسانده‌اند.

ثبت اطلاعات قرآنی بیش از 300 کانون فرهنگی هنری همدان در سامانه فهماحمیدرضا ناهیدی فرد، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: از اهداف طراحی سامانه «فهما» ایجاد یک منبع برای تولید دانش ملی، ارتقاء توان شناسایی و حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی و ایجاد فضای رقابتی سالم درمیان کانون‌ها است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان همدان افزود: از ویژگی‌های سامانه «فهما» ارتباط و فعالیت کانون‌ها با یکدیگر است همچنین این سامانه موجب هماهنگی و انسجام در فعالیت‌ها و جلوگیری از کار پراکنده و بی‌هدف خواهد شد.
وی اضافه کرد: این سامانه استفاده بهینه و بهتر از فضای مجازی و فناوری نوین را در بردارد که تجمیع این اهداف موجب احیای کارکرد اصلی در مساجد و سوق دادن فعالیت‌های فرهنگی مساجد به سمت مسجد تراز اسلامی می‌شود.
ناهیدی فرد با اشاره به اینکه کلمه «فهما» مخفف جمله فرهنگ، هنر و مساجد ایران است، یادآور شد: این سامانه و زیست‌بوم مجازی برای نخستین بار در این سطح و دامنه گسترده ایجادشده و هیچ نمونه مشابهی در طراحی ندارد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان همدان با اشاره به اینکه در استان همدان 592 کانون فرهنگی هنری فعال وجود دارد افزود: از این تعداد 299 کانون روستایی و 293 کانون شهری است .
وی با اشاره به اینکه 416 کانون فرهنگی هنری استان با کسب امتیاز لازم، ثبت موفقی در سامانه فهما داشته‌اند گفت: یک میلیون و 118 هزار و 224 امتیاز توسط 592 کانون استان در سال جاری در سامانه فهما ثبت شده است.
ناهیدی فرد با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصصی قرآن، طرح تلاوت نور و جشنواره قرآنی «مدهامتان»از مهمترین فعالیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری استان است گفت: از میان 592 کانون استان، بیش از 300 کانون، فعالیت‌های قرآنی خود را در سامانه فهما به ثبت رسانده اند.
وی با اشاره به اینکه در مرحله اول اطلاعات ثبت شده در سامانه فهما، 250 کانون از 25 هزار کانون کشور به مرحله ارزیابی راه یافتند گفت: از این تعداد سهم استان همدان 12 کانون بوده است.

انتهای پیام
captcha