مراسم اعتکاف با حضور 15 هزار نفر در ۲۱ مسجد قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3879532
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف:

مراسم اعتکاف با حضور 15 هزار نفر در ۲۱ مسجد قم برگزار می‌شود

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: امسال مراسم اعتکاف در قم با حضور 15 هزار نفر در ۲۱ مسجد استان برگزار می‌شود. 

مراسم اعتکاف با حضور 15 هزار نفر در ۲۱ مسجد قم برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای، 28 بهمن در نشست خبری ستاد مرکزی اعتکاف در ستاد اقامه نماز استان قم عنوان کرد: در سال جاری روزهای 18، 19 و 20 اسفندماه مصادف با ایام البیض در ماه رجب است.
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف افزود: امسال مراسم اعتکاف در قم با حضور 15 هزار نفر در ۲۱ مسجد برگزار می‌شود که نسبت به سال قبل 1000 نفر افزایش ظرفیت داریم.
وی بیان کرد: توجه به اعتکاف در جامعه به ویژه جوانان، نقش مهمی در افزایش معنویت و اخلاق دارد و باید در جهت فرهنگ اعتکاف به برنامه‌ریزی بپردازیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای اظهار کرد: ستاد مرکزی اعتکاف درصدد رویکردی پژوهشی و به کارگیری گروه‌های علمی و پژوهشی در جهت تدوین برنامه چهل‌ساله پیرامون اعتکاف است.
وی گفت: در سطح کشور 6000 مسجد، پذیرای معتکفین هستند، البته اعتکاف تنها در ایران اسلامی برگزار نمی‌شود و این فرهنگ به خارج از کشور نیز صادر و پدیده اعتکاف، جهانی شده است.
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف افزود: در جهت ثبت نام در اعتکاف، علاقه‌مندان می‌توانند از 26 بهمن تا 10 اسفندماه از طریق سایت اقدام کنند.
وی تصریح کرد: اسامی پس از قرعه‌کشی 12 اسفندماه از طریق سایت اعتکاف منتشر و توزیع کارت‌های حضور در آئین اعتکاف در روزهای 13 و 14 اسفندماه از ساعت 14 تا 18 در مصلای قدس انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای بیان کرد: 14 مسجد ویژه خواهران و 7 مسجد ویژه برادران، در قالب هشت هزار نفر خواهر و هفت هزار برادر آماده پذیرش معتکفین در قم هستند.
وی گفت: در جهت حضور طلاب و فضلای غیر ایرانی، برادران در مسجد امام حسن عسکری (ع) و خواهران در مصلای قدس حضور می‌یابند. همچنین مسجد جامع دانشگاه قم ویژه دانشجویان دختر و مسجد مقدس جمکران برای دانشجویان پسر است و جانبازان و ایثارگران نیز در مسجد الغدیر معتکف می‌شوند.
در این جلسه محمد خامه‌یار مدیر ستاد اقامه نماز قم با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز در جامعه بیان کرد: یکی از موضوعات مهم، سامان‌دهی نمازخانه‌های بین‌راهی است، به ویژه با توجه به نزدیک شدن به ایام عید و حضور گسترده زائران در قم، این امر مورد توجه قرار دارد.
وی تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده در حوزه توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم، عملکرد و فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان قم در حوزه نماز مورد ارزیابی قرارگرفته است.
خامه‌یار بیان کرد: در ایام نوروز ۹۹ نمازخانه‌ در سطح استان مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرد، همچنین بازدیدهایی از حسینیه‌ها و اقامتگاه‌ها و بوستان‌ها و خیمه‌های نماز و نمازخانه‌های مدارس و مکان‌های اقامتی انجام می‌شود.
وی گفت: در 14 اسفندماه سال جاری نیز برای نخستین بار در کشور آیین تجلیل از خیران و واقفان مسجد در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.
مدیر ستاد اقامه نماز قم عنوان کرد: سند راهبردی و جامع نماز قم از نظر محتوایی و جغرافیایی در حال تدوین است.
انتهای پیام
captcha