تجلیل از ۲۲۰ بانوی فرهنگی ایثارگر در کردستان
کد خبر: 3879690
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

تجلیل از ۲۲۰ بانوی فرهنگی ایثارگر در کردستان

همایش «یاس مهربانی» همزمان با هفته گرامیداشت مقام شامخ زن و تجلیل از ۲۲۰ بانوی فرهنگی ایثارگر آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج، روز گذشته، ۲۹ بهمن‌ماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان، در همایش «یاس مهربانی» همزمان با هفته گرامیداشت مقام شامخ زنان و مادران جامعه اسلامی و تجلیل از 220 بانوی فرهنگی ایثارگر آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج، رزو گذشته، 29 بهمن‌ماه در کانون فرهنگی امام خمینی(ره) برگزار شد، به شأن نزول سوره مبارکه کوثر و فضائل بی‌شمار حضرت زهرا(س) پرداخت و اظهار کرد: حضرت فاطمه در شیوه زندگی عبادی، سیاسی، اجتماعی، همسرداری و فرزندپروری الگو و اسوه زنان عالم است.

وی افزود: سبک زندگی غربی در تقابل با سبک زندگی اسلامی جایگاه زنان را در حد کالایی بی‌ارزش پایین آورده و حضور زنان در اجتماع را نه برای کسب علم و فضایل بلکه کالایی در دسترس برای مردان عنوان می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه اسلام و نظام جمهوری اسلامی حضور زنان در اجتماع را با رعایت همه شئونات اسلامی لازم دانسته است، افزود: در بیانات و توصیه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها به لزوم حضور فعال زنان در اجتماع تاکید شده است.

لیلا حیدری، مشاور امور بانوان و خانواده آموزش و پرورش کردستان در ادامه این مراسم هدف از برگزاری همایش «یاس مهربانی» را بزرگداشت یاد و نام شهدا دانست و اظهار کرد: بزرگداشت روز زن و تکریم این روز تکریم کرامت‌های انسانی است.

وی با اشاره به حدیث نبوی که می‌فرمایند:« جز انسان‌های کریم، زنان را تکریم نمی‌کنند»، اعلام کرد: براساس این حدیث نبوی تکریم مقام و جایگاه زنان از اهمیت والایی نزد خداوند متعال و پیامبراکرم(ص) برخوردار است.

یادآور می‌شود، در پایان این همایش با حضور مسئولان از کلیه بانوان فرهنگی نواحی یک و دو سنندج و بانوان فعال و منتخب برگزاری طرح‌های امور بانوان در مدارس ناحیه یک و دو سنندج تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha