اجرای سینما كارآفرینی قاصدك با موضوع بانوان كارآفرین در شیراز
کد خبر: 3879742
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

اجرای سینما كارآفرینی قاصدك با موضوع بانوان كارآفرین در شیراز

همزمان با ایام بزرگداشت مقام زن، در مراسمی جشنی كه بدین مناسبت به‌همت اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان فارس برگزار شد، سینما كارآفرینی قاصدك شیراز با موضوع بانوان كارآفرین اجرا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت روز زن به‌همت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس امروز، 29 بهمن‌ماه در شیراز برگزار شد.

در این مراسم كه با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس، مدیرکل امور بانوان استانداری فارس، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس و با حضور بانوان شاغل در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس و شهرستان شیراز، بانوان رؤسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های فارس، رئیس اتحایه زنان کارگر و بانوان کار آفرین و تعاونگر در مجموعه فرهنگی، ورزشی کارگران شیراز برگزار شد، سی و سومین برنامه سینماكارآفرینی نیز به اجرا درآمد.

در سی و سومین برنامه سینما كارآفرینی قاصدك فیلم كوتاهی از مادری كارآفرین از استان فارس به اجرا درآمد كه مورد استقبال بانوان قرار گرفت.

 سهراب مختاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن با اشاره به نقش بسیار گسترده زنان گفت: زنان در شأن و جایگاه‌های مختلف نقش بسیار پر رنگ و اثرگذاری دارند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌ها ۱۰۰ نفر، معادل یک سوم از پرسنل اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانوان هستند و این در حالی است که مؤثرتری و بهترین کارها را بانوان انجام می‌دهند.

مختاری با اشاره به فعالیت موثر همه بانوان این اداره‌کل گفت: بانوان شاغل قراردادی به‌صورت ویژه بخش بزرگی از خدمات‌دهی به اربابان رجوع را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه زنان وظایف و نقش‌های خود را به عنوان همسر، مادر، فرزند و خواهر به خوبی ایفا می‌کنند، یادآور شد: بنابراین زنان می‌توانند نقش همکاری و فعالیت اجتماعی خود را به‌خوبی ایفا کنند و سیاست‌گذاری اداره‌کل بر همین اساس اولویت جدی و اهمیت‌دهی به بانوان در دستور کار خود قرار داده و تاکنون به نتایج خوبی هم رسیده است.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی فارس همچنین در بخش قانون‌گذاری برای حمایت از بانوان گفت: در این زمینه ضروری است که بستر لازم برای اجرای قوانین فراهم باشد و در غیر این‌صورت به‌ویژه در بخش بازار کار، تنظیم و نظارت بر روابط کار به ضد خود تبدیل می‌شود.

مختاری همچنین در خصوص تعاونی بانوان گفت: در بخش تعاونی‌ها امروز با حدود ۶۳۳ تعاونی، تعاونی‌های بانوان فارس مقام سوم در کشور را دارند و در این چند سال در بخش تشکیل تعاونی‌ها به ویژه تعاونی بانوان مقام اول کشور در بخش اعضا و تعداد اشتغال داریم و این نشان دهنده روحیه مشارکت‌پذیری بانوان در استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس یادآورشد: در بهره‌گیری از اعتبارات اشتغال‌زایی روستایی، عشایری و مشاغل خانگی بانوان، مبلغ 652 میلیارد ریال جذب شده است و تاکنون به واسطه طرح‌های به بهره‌برداری رسیده 2487 نفر در قالب طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی مشغول به کار شده‌اند. 

وی با بیان اینکه در 10 ماهه امسال 14104 نفر مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را دریافت کرده‌اند، گفت: 3716 نفر آن مربوط به آمار زنان در استان است که این تعداد در سال 97، 13251 نفر بود که 3016 نفر از آن مربوط به آمار زنان در استان  است .

مختاری همچنین در رابطه با اشتغال مجدد مقرری‌بگیران سال 98 گفت: اشتغال مجدد مقرری‌بگیران سال 98؛ 509 نفر است که 76 نفر از آن مربوط به آمار زنان در استان است و این آمار در سال گذشته برابر با 658 نفر استکه 98 نفر از آن مربوط به آمار زنان در استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس  افزود: همچنین مجوزهای صادر شده در بخش مشاغل خانگی در سال 98،  3256 تا بوده که 2761 تا از آن مربوط به آمار زنان در استان است.

وی یادآور شد: در بخش ورزشی نیز بانوان کارگر هم در بخش همگانی و هم در سایر بخش‌ها فعالیت خوبی داشتند و حتی بانوان بازنشسته ما نیز مقام‌های کشوری و بین‌المللی کسب کرده‌اند.

 سیدمعصومه دستغیب، مدیرکل امور بانوان استانداری فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه روز زن را نباید به یک روز تنها اکتفا کرد و همواره نام زن و مادر را گرامی بداریم، گفت: نقش زنان در خانواده ادامه دارد و در خانه باید مقام زن و مادر حفظ شود و نگه‌داری آن به عهده خود زنان است.

وی با بیان اینکه زنان باید قدر خود را بداند با استناد به سخن رسول اکرم(ص) مبنی بر سفارش بر خدمت به مادر گفت: زنان باید مقام بالای زن و مادر را برای مردان در محیط خانه و خانواده نهادینه کنند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از بانوان اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان و مدیران شهرستان‌ها و همچنین بانوان بازنشسته این اداره‌كل تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha