رقابت ۳۰۰ نامزد انتخابات مجلس در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3880117
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲

رقابت ۳۰۰ نامزد انتخابات مجلس در آذربایجان‌شرقی

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، با اشاره به انصراف برخی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گفت: تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان به ۳۰۰ نفر کاهش یافت.

رقابت  ۳۰۰ نامزد انتخابات مجلس در آذربایجان‌شرقیعلیار راستگو، رئیس ستاد انتخابات استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به انصراف برخی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گفت: تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به ۳۰۰ نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه از روز گذشته تا این لحظه ۲۳ نفر از داوطلبان از شرکت در انتخابات انصراف دادند، اعلام کرد: بعد از تایید اسامی توسط شورای نگهبان از ۲۲ بهمن تا به امروز ۶۳ نفر انصراف داده اند.

راستگو، ادامه داد: مجموع واجدین شرایط برای رای دادن در استان ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر است که از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۲۹۳ نفر رای اولی هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، تعداد شعب اخذ رای در استان را ۳ هزار و ۵۳ شعبه برشمرد و گفت: از این تعداد یک شعبه مربوط به اقلیت‌های دینی است.

وی ادامه داد : ۶۲ هزار نفر از جمله عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، محافظان صندوق، اعضای شعب اخذ رای و عوامل ستادی برای برگزاری انتخابات فعالیت می‌کنند.

راستگو، با تاکید براینکه هیچ گونه مشکل خاصی در برگزاری انتخابات در استان وجود ندارد، افزود: عوامل راهداری در حال تلاش برای بازگشایی برخی راههای بسته روستاها هستند.

وی اضافه کرد: تا به امروز ۲۰ سایت، پایگاه خبری و شبکه اجتماعی به دلیل تبلیغات زودهنگام و یا غیر مجاز و غیرقانونی تذکر گرفتند و برای بیش از ۱۰۰ داوطلب نیز به دلیل رعایت نکردن مسائل قانونی که اکثرا تبلیغات غیرمجاز بود تذکر صادر شد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: از ساعت ۸ صبح امروز که مهلت قانونی تبلیغات به اتمام رسیده هیچ گونه تخلفی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات بیشترین وقت برای آموزش گذاشته شده است و تمامی افراد آموزش های لازم را دیده اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تعداد صندوق سیار پیش بینی شده برای انتخابات این دوره ۷۲۵ صندوق است، افزود: برای شرایط خاص آب و هوایی نیز بالگرد پیش بینی شده است و در صورت نیاز از آن بهره مند خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha