مجلس قوی آبروی نظام است
کد خبر: 3880391
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

مجلس قوی آبروی نظام است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است، گفت: مجلس قوی آبروی نظام است.

مجلس قوی آبروی نظام استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز جمعه، دوم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: روز انتخابات روز نمایش الگوی مردم‌سالاری دینی و روز یأس دشمن است و مردم دشمنان را ناکام گذاشتند. حضور در پای صندوق‌های ر‌ی جهاد عمومی و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است و این حضور پر رنگ مایه برکت، تحول آفرین و معصونیت بخش در برابر دشمنان است.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به توطئه جدید شبکه‌های ضد انقلاب برای کاهش مشارکت مردم گفت: از صبح امروز و همزمان با شروع رأی‌گیری شایعه کرده‌اند که استامپ‌های شعب اخذ رأی ویروس کرونا منتقل می‌کنند‌ که وزارت کشور برای مقابله با این اقدام امضا را جایگزین ثبت اثر انگشت در برگه‌های رای کرده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تصریح کرد: شرکت حداکثری یک رکن بسیار بزرگ و مایه آبروی نظام و خنثی‌کننده نیات شوم صهیونیست و استکبار است و حضور حداکثری مایه قدرت، مصونیت‌بخش برابر دشمن است. بهترین کار این است که وقتی نتایج اعلام شد، افرادی که رأی نیاورده‌اند به آنهایی که منتخب شده‌اند، تبریک بگویند زیرا نتیجه انتخابات هر چه که باشد، معتبر است و نباید با ناراحتی خود حرکاتی دشمن‌پسند انجام دهند. نامزد منتخب قطعاً نامزد همه مردم ایران است و اگر در شهرستان کوچکی نماینده‌ای انتخاب شده است به منزله وکیل همه مردم ایران است.

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه پس از پیروزی در انتخابات تا افتتاح مجلس یازدهم، حدود 100 روز فرصت است، افزود: از این‌رو نمایندگانی با همفکری و مطالعه از وظایف وارد مجلس شوند و پای درد و دل مردم حوزه انتخابیه خود بنشینند تا بتوانند در مجلس به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

وی تلاش بی‌وقفه برای حل مشکلات مردم را اصلی‌ترین وظیفه نامزدهای منتخب را در مسند نمایندگی مجلس عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: افرادی که غرور نداشته و اهل ریخت و پاش و اسراف نیستند بلکه اهتمام لازم برای پیشرفت کشور داشته و تحمل رای نظر مخالف را دارند و شایسته‌سالار، قانونگرا، شجاع و قاطع هستند را انتخاب کنید. در وصیت شهید سردار سلیمانی دیدید که ایشان خطاب به سیاسیون کشور چگونه اطاعت از رهبر معظم انقلاب را تأکید کرده‌ بود.

خطیب نماز جمعه تبریز به دیدار مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: الحمدالله همه دیده و شنیدید که رهبر عزیزمان چه عنایتی به بحث 29 بهمن و نقش آذربایجان در پیروزی انقلاب داشتند.

وی با تأکید بر اینکه آذربایجان به مثابه سنگر دائمی از هویت دینی و ملی ایرانیان است، افزود: اگر بخواهیم نظر رهبر عزیز در مورد آذربایجان را بدانیم جان کلام این است که آذربایجان مظهر غیرت ایران و ایرانی، آذربایجان مظهر غیرت دینی، انقلابی، ملی، الگوی دفاع از شخصیت و هویت ایرانیان، آذربایجان سد محکم در برابر استبداد و استعمار و انحراف دینی و ملی است.

امام جمعه تبریز به حضور بصیرانه، به‌هنگام و به‌موقع آذربایجان در لحظات حساس را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: حضور علما و سرداران در نهضت مشروطه با تجزیه‌طلبان و سرکوب آنها در دهه اول قرن چهاردهم شمسی، حضور به هنگام برکت‌آفرین و پیشران تبریزی‌های قهرمان در بزرگداشت اربعین شهدای قم، حضور به موقع و پیشگیرانه در سرکوب فتنه‌های اوایل انقلاب، حضور پیشرانه در 8 دی سال 88 در دفاع از مقدسات دینی و ملی، حضور درس‌آموز در سرکوب آشوب سال 96 حضور در محکومیت آشوب آبان سال‌جاری، حضور در روز شهادت سردار سلیمانی و راهپیمایی دشمن‌شکن 22 بهمن در آن شرایط جوی نشان از این دارد که آذربایجان و تبریز سنگر دفاع از ایران انقلابی در جنگ سخت و نرم هستند.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها به توزیع کتاب‌های مناسب در کشور اشاره کرد و گفت: کتاب‌هایی که در رابطه با شهدا و ایثارگران است، باید جزو بسته مورد مطالعه همه ما باشد.

وی با تأکید بر اینکه اجازه ندهید تا دشمن بین شما و خانواده شما نفوذ کند، توضیح داد: محیط خانواده و خانه و مدرسه باید یک محیط شاداب و اثرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha