تندیس «سیدرضا مقیمی اصل» به کارآفرینان برتر اهدا می‌شود
کد خبر: 3880551
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

تندیس «سیدرضا مقیمی اصل» به کارآفرینان برتر اهدا می‌شود

سیزدهمین جشنواره معرفی کارآفرینان برتر استان آذربایجان‌شرقی، به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ششم اسفندماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.

تندیس «سیدرضا مقیمی اصل» به کارآفرینان برتر اهدا می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیزدهمین جشنواره معرفی کارآفرینان برتر استان آذربایجان‌شرقی، ۶ اسفندماه در سالن همایش‌های پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود و طی آن در اتفاقی نو و به ابتکار دبیرخانه این جشنواره، تندیس شادروان مهندس «سیدرضا مقیمی اصل» که شهید راه صنعت و تولید است به کارآفرینان برتر اهدا می‌شود.

این جشنواره هر سال با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، تأکید بر خلاقیت و نوآوری در کسب و کار، شناسایی کارآفرینان در سراسر کشور و انتخاب برترین آن‌ها و معرفی به‌عنوان الگو به آحاد جامعه به‌ویژه جوانان، ایجاد فضای تعامل و همکاری میان فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات، ایجاد نشاط و رقابت در فضاهای کسب و کار، هم افزایی و مشارکت کارآفرینان در توسعه اقتصادی کشور و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی و تقویت نقش کارآفرینان در نظام تصمیم‌سازی کشور برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، شادروان مهندس سیدرضا مقیمی اصل، متولد ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۲۲ و پیشکسوت صنعت و خیر تبریزی، کارآفرین نمونه و مدیر عامل گروه کارخانجات تولیدی مهراصل بود که طی نیم قرن فعالیت تولیدی با محوریت تجهیزات تهویه مطبوع و تبرید صنعتی، علاوه بر کمک‌های شایان به استقلال کشور طی سال‌های متمادی، صادرکننده نمونه کشور نیز بود. فعالیت‌های کارآفرینی وی گستره‌ای از تولید مقاطع و لوله‌های مسی تا الکترو فن موتورهای اکسترنال روتر و قفس سنجابی را شامل می‌شد. مهم‌ترین هدف و چشم‌انداز وی کمک به رشد و شکوفایی صنعت و معدن کشور و جهانی شدن برند ایرانی بود، ایشان در ۱۳ شهریور‌ماه ۱۳۹۷ در محل کارخانجات مهراصل و حین طراحی و تولید نمونه، در کنار کارگران خود که همچون فرزندانش می‌دانست، بر اثر حادثه انفجار به شهادت رسید.

سیزدهمین جشنواره معرفی کارآفرینان برتر استان آذربایجان‌شرقی، ششم اسفند‌ماه سال جاری و در سالن همایش‌های پتروشیمی شهر تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha