زبان پارسی و داستان‌نویسی قوی‌ترین رسانه است
کد خبر: 3880945
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

زبان پارسی و داستان‌نویسی قوی‌ترین رسانه است

رئیس حوزه هنری استان اصفهان در مراسم رونمایی از کتاب «سپهر برشده» گفت: زبان پارسی و داستان‌نویسی یکی از قوی‌ترین رسانه‌هایی است که در اختیار ما قرار دارد.

زبان پارسی و داستان نویسی قوی‌ترین رسانه

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، مرتضی‌ احمدی‌فر، با اشاره به زندگی نویسنده و حکیم ایرانی مولانا که با توجه به زندگی در سرزمین‌های ترک زبان پس از پنجاه سال، مثنوی معنوی را به زبان فارسی سروده است، اظهار کرد: این بزرگ‌ترین درس تاریخ ادبیات کهن ما برای همه است که زبان فارسی چه جایگاه رفیعی دارد که فردی چون مولانا اقدام به چنین حرکت بزرگ فرهنگی می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: با آن همه همت و فداکاری نویسندگان فارسی زبان در گذشته باید دانست که چه رسالت عظیمی در حفظ زبان پارسی برای آیندگان برعهده داریم.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان تصریح کرد: داستان‌نویسی و قصه‌گویی یکی از عمیق‌ترین و سریع الاثرترین رسانه‌هایی است که ما در طول تاریخ در اختیار داشته‌ایم.

وی با اشاره به سختی و مرارتی که فرودسی برای شاهنامه فردوسی در سی سال پشت سر گذاشت گفت: شاهنامه نیز بر اساس قصه شکل گرفته است و ما میراث‌دار این ادبیات ارزشمند هستیم و در زمینه حفظ زبان پارسی تاکنون لطف بزرگی به ما شده و به خصوص امروزه با توجه به هجمه‌های زیادی که برای نابودی این زبان شکل گرفته مسئولیت بزرگی نیز برعهده ما قراردارد.

احمدی‌فر افزود: اصلی‌ترین مولفه ماهیت هر کشور زبان آن کشور محسوب می‌شود و اگر زبان یک کشور را از آن بگیرید هویتش را گرفته‌اید، متاسفانه اکنون زبان فارسی که زمانی در سراسر عالم گسترده بود اکنون تنها در سه کشور ایران، افغانستان و گرجستان صحبت می‌شود و این در حالی است که در سیصد سال گذشته کتاب‌هایی به زبان فارسی در کشور چین چاپ می‌شد.

در این مراسم همچنین از نویسندگان نوجوان و جوان مجموعه داستان «سپهر برشده» قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha