آزادی ۲۱۵ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3881126
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

آزادی ۲۱۵ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی گفت: در دو سال گذشته ۲۱۵ زندانی جرایم غیرعمد استان از محل کمک‌ خانواده‌های متوفی آزاد شده‌اند.

آزادی ۲۱۵ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان‌شرقیرسول تقی‌پور، مدیر ستاد دیه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در دو سال گذشته ۲۱۵ زندانی جرایم غیرعمد استان از محل کمک‌ خانواده‌های متوفی آزاد شده‌اند، گفت: سنت حسنه اختصاص هزینه ضیافت احسان متوفیان برای آزادی زندانیان برای اولین بار در کشور در تبریز به راه افتاده و مختص این شهر است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۰۴ خانواده متوفی با مراجعه به ستاد دیه استان بخشی از هزینه‌های ضیافت و تاج گل را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اهدا کرده‌اند.

تقی پور گفت: هم اکنون، ۴۸۵ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان چشم انتظار کمک‌های خیران هستند، که مبلغ کل بدهی این زندانیان ۱۶۸ میلیارد تومان است.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: در صورتی که ۱۰ میلیارد تومان از سوی خیران کمک شود، باقی مبلغ را نیز از طریق تقاضای اعسار به تقسیط، گذشت رضایتمندانه شاکیان، آورده خانواده‌های زندانیان و همچنین پرداخت تسهیلات با کارمزد چهار درصد تامین کرده و زمینه آزدی این زندانیان فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه هفت نفر از این زندانیان، خانم هستند، اظهار کرد: این بانوان نیز بطور ناخواسته و با درخواست همسران خود، اقدام به صدور یا پشت نویسی چک کرده و در نهایت نیز راهی زندان شده‌اند.

تقی پور، با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۴۰ زندانی جرایم غیرعمد به کمک خیران استان به آغوش خانواده خود بازگشتند، افزود: در سال جاری تا به امروز ۳۹۴ نفر آزاد شده اند که تلاش می کنیم تا آغاز سال نو این تعداد از میزان سال گذشته بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha