احداث یادمان شهید شیرسوار در هفت‌تپه
کد خبر: 3881290
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

احداث یادمان شهید شیرسوار در هفت‌تپه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از احداث یادمان شهید «جعفر شیرسوار» در این مکان خبر داد و گفت: هفت‌تپه، دانشگاه همه رزمندگانی بود که درس ایثار، مقاومت، شهامت و شهادت را در آنجا فرا گرفتند.

احداث یادمان شهید شیرسوار در هفت‌تپهعبدالله ملکی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: هفت‌تپه در دفاع مقدس چندین باربه شدت بمباران شد و در این حادثه مازندرانی‌ها ۷۲ شهید، گلستانی‌ها ۱۴ شهید، کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ شهید و سمنانی‌ها ۴۰ شهید تقدیم انقلاب کردند.
وی با بیان اینکه تلاش برای احیای هفت‌تپه نتیجه داد و ستاد مردمی احیای هفت‌تپه شکل گرفت، افزود: این منطقه در سال ۶۴ در اختیار لشکر ۲۵ کربلا قرار گرفت تا با پشتیبانی این لشکر و کمک مردم مازندران مکانی احداث شد و شش سالی است که هفت‌تپه رونق گرفته و بازدید‌های راهیان نور را در دست کار داریم.

ملکی با بیان اینکه، دو شهید گمنام در منطقه هفت تپه خاکسپاری شده است، تصریح کرد: با پیگیری‌های استانداری و سپاه کربلا ۱۵ هکتار زمین به زودی و به طور رسمی از استانداری خوزستان تحویل سپاه خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از خاکسپاری شهدا برنامه‌ریزی برای ساخت یادمان صورت گرفت و سال گذشته با حضور مسئولین استانی، خوزستان و عشایر کلنگ یادمان را به زمین زدیم، افزود: فرماندار این منطقه قول داد تا ۱۵ هکتار را به ۶۰ هکتار تبدیل کند و پیگیری برای این موضوع در دستور کار قرار دارد.

این مسئول از آغاز عملیات اجرایی ساخت یادمان شهدای گمنام هفت‌تپه در هفته آینده خبر داد و گفت: سپاه کربلا و ستاد احیای هفت‌تپه، پای کار هستند و نقشه برداری توسط سپاه انجام شده است.

ملکی با بیان اینکه شهیدان «محمد بلباسی»، «رحیم کابلی»، «سیدجلال حبیب الله‌پور»، «حسن رجایی‌فر» و «علیرضا بریری» احیاگر هفت تپه بودند و توفیق شهادت در دفاع حرم را پیدا کردند، افزود: هفت‌تپه چند سالی است، مورد بازدید راهیان نور قرار گرفته و از مسئولین انتظار داریم بودجه ساخت این اردوگاه را تأمین کنند.

وی از احداث یادمان شهید «جعفر شیرسوار» در این مکان خبر داد و گفت: هفت‌تپه، دانشگاه همه رزمندگانی بود که درس ایثار، مقاومت، شهامت و شهادت را در آنجا فرا گرفتند.
هفت تپه تاریخ سلحشوری ایرانیان
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه احیای هفت‌تپه نیاز به عزم و همت خانواده‌های شهدا، پیشکسوتان، مسئولین کشوری و لشکری، مازندرانی، خوزستانی، گلستانی و گیلانی دارد، گفت: هفت‌تپه تاریخ سلحشوری این مملکت است و برای ماندگاری آن باید تلاش کنیم و نسل به نسل روایتگری شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران نیز دو هکتار زمین را برای ساخت مجموعه هفت‌تپه قرار دادیم، گفت: این مکان با ایجاد ۲۲ سنگر، ۱۴ چادر، مجموعه نمایشگاهی و حوزه فرماندهی به عنوان مکانی برای راهیان نور داخلی استان جهت بازدید گردشگران و مهمانان آماده شده است تا فرهنگ هفت‌تپه را بیاموزند و دلاوری‌های شهیدانی، چون شیرسوار به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
وی گفت: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت گرامی‌داشت یاد و خاطره هفت‌تپه در مازندران است، انتظار داریم در احیای این مکان، مردم و خیرین به کمک سپاه کربلا و اداره کل حفظ آثار مازندران بیایند تا بتوانیم نه تنها یادمان بلکه همه سوله‌ها، خوابگاه‌ها و مراکز پشتیبانی را بسازیم.

انتهای پیام
captcha