حمایت از مشاغل دانش‌بنیان و نوآورانه مددجویان کمیته امداد
کد خبر: 3881436
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
در قالب تفاهم‌نامه محقق می‌شود؛

حمایت از مشاغل دانش‌بنیان و نوآورانه مددجویان کمیته امداد

تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از مشاغل دانش‌بنیان و نوآورانه مددجویان به امضا رسید.

امضای تفاهم‌نامه کمیته امداد و معاونت علمی ریاست جمهوریبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد؛ سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، سه‌شنبه ششم اسفندماه، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هدف از این تفاهم‌نامه را کمک به گسترش طرح‌های نوآورانه و فناورانه به منظور توسعه حلقه‌های تولیدات دانش‌بنیان با ارزش افزوده بالا، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سطح درآمد مددجویان مبتنی بر الگوی اقتصاد دانش‌بنیان دانست و گفت: کمک به ایجاد فعالیت استارت‌آپ‌ها از جمله در حوزه نوآوری‌های اجتماعی و فراگیر، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق از طریق هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود، از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای سطح بهره‌وری طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان یادآوری کرد: در همین راستا باید همکاری کمیته امداد با مؤسسات و سمن‌های فعال در حوزه کارآفرینی در جهت توانمندسازی مددجویان امداد توسعه یابد. در جامعه هدف کمیته امداد، دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد زیادی وجود دارند که با حمایت کمیته امداد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چشم‌انداز روشنی در زمینه مشاغل دانش‌بنیان خواهند داشت.

رئیس کمیته امداد خواستار ارائه مدل‌های موفق در کسب و کارهای دانش‌بنیان و نوآورانه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد و ادامه داد: باید بستر لازم برای بهره‌گیری از فناوری‌های نوین جهانی و بومی‌سازی شده در راستای کارآفرینی برای مددجویان فراهم شود.

بختیاری با اشاره به اهمیت استفاده از روش‌های نوین و ایجاد تنوع در اشتغال‌زایی برای مددجویان اشاره کرد و گفت: در زمینه همکاری و نظارت بر روند تجاری‌سازی و توسعه بازار محصولات و تولیدات مددجویان، نیازمند همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم که در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد موظف به شناسایی توانمندی‌های جامعه هدف و به روزرسانی بانک اطلاعات مددجویان مستعد است، گفت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق از دیگر تعهدات کمیته امداد در تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

بختیاری با تاکید بر اینکه کمیته امداد حق بیمه سهم کارفرمایان مددجویان شاغل در شرکت‌های دانش‌بنیان را تقبل کرده است، افزود: این نهاد همچنین هزینه آموزش‌های تخصصی به مددجویان شاغل در شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها را برعهده گرفته است.

رئیس کمیته امداد به امکان بهره‌گیری از خدمات صندوق سرمایه‌گذاری نوید برای راه‌اندازی و توسعه طرح‌های فناورانه اشاره کرد و گفت: باید این طرح‌ها را در جهت رفع فقر و محرومیت و ایجاد اشتغال برای محرومان و مددجویان هدایت کنیم.

انتهای پیام
captcha