شهروندان از حضور در آرامستان‌ها خودداری کنند
کد خبر: 3881582
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

شهروندان از حضور در آرامستان‌ها خودداری کنند

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با تأکید بر فراهم‌آوری تمهیدات برگزاری آیین لیلة‌الرغائب گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، پیشنهاد ما خودداری شهروندان از حضور در آرامستان‌های سطح شهر است.

شهروندان از حضور در آرامستان‌ها خودداری کنندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، احد فلاحی، مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز امروز، هفتم اسفندماه با تأکید بر فراهم‌آوری تمهیدات برگزاری آیین لیلةالرغائب گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، پیشنهاد ما خودداری شهروندان از حضور در آرامستان‌های سطح شهر است.

وی اظهار کرد: سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز تمهیداتی برای نخستین پنج‌شنبه ماه رجب اتخاذ کرده است.

فلاحی افزود: با توجه به اینکه آیین لیلةالرغائب تنها در فرهنگ مردم تبریز و شهرستان‌های اطراف این شهر وجود دارد و سایر استان‌ها رسم و آیینی برای حضور در آرامستان‌های شهر در این مناسبت ندارند، در شرایط فعلی، می‌توان این آیین را با مراقبت‌های بهداشتی انجام داد.

وی با بیان اینکه سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز همچون سال‌های گذشته آماده برپایی این مراسم است، گفت: هر چند طی سال‌های گذشته تأکید ما برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جهت کاهش ترافیک در این روز بود، ولی امسال تقاضا داریم به جهت ازدحام جمعیت و احتمال شیوع ویروس کرونا، شهروندان از خودروی شخصی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز تصریح کرد: با این وجود بر اساس هماهنگی‌های صورت یافته، مقرر شده اتوبوس‌هایی از خیابان محققی به مقصد وادی رحمت و سایر آرامستان‌های محله‌ای کار حمل و نقل شهروندان را تسهیل کنند.

وی یادآور شد: بر اساس جلساتی که با مناطق دهگانه و سایر نهادهای امدادی برگزار شده، آمادگی داریم به‌صورت کامل در خدمت زائران قبور مطهر شهدا و درگذشتگان باشیم.

به گفته فلاحی، با هماهنگی‌های صورت گرفته با واحدهای مختلف فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، نیروهای راهور، پلیس راه و نیز کارکنان اداره آگاهی برای تأمین امنیت این ایام آماده‌باش خواهند بود.

وی تصریح کرد: حضور کمیته امداد و تشکل‌های خیریه نیز با هدف دریافت نذورات و کمک‌های نقدی مردمی و نیز مقابله با سوءاستفاده‌کنندگان از احساسات عمومی از دیگر برنامه‌های این ایام است.

به گفته فلاحی، هماهنگی‌های لازم برای حضور گروه‌های امداد، اورژانس و سازمان آتش‌نشانی در وادی رحمت انجام گرفته است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز در پایان گفت: از شهروندان عزیز تقاضا داریم در این مراسم از ماسک و دستکش استفاده کنند و با رعایت توصیه‌های وزارت بهداشت تلاش می‌کنیم تا مشکلی برای سایر شهروندان پیش نیاید.

انتهای پیام
captcha