انعکاس خبر تعویق مسابقات بین‌المللی قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3881667
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵

انعکاس خبر تعویق مسابقات بین‌المللی قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها

خبر تغییر در زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها طی روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز چهارشنبه، هفتم اسفندماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که خبر تغییر در زمان برگزاری سی و هفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین این اخبار است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، هفتم اسفندماه و تا ساعت 14 تعداد شش خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که سه خبر از این اخبار با عناوین «آیا رویدادهای قرآنی تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند؟»، «فینال مسابقات قرآن طلاب حوزه‌های علمیه به تعویق افتاد» و «زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن تغییر کرد» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و سه خبر دیگر نیز در دیگر حوزه‌های معارفی انعکاس یافته‌اند.
یکی از اخبار مهم قرآنی امروز این صفحه که عنوان «زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن تغییر کرد» دارد، مربوط به سخنان کریم دولتی، رئیس بنیاد مسابقات قرآن‌کریم در مورد مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «رئیس بنیاد مسابقات قرآن‌کریم با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور از روزهای گذشته نگرانی‌هایی در زمینه برگزاری همایش‌هایی که با حضور تعداد زیادی از مخاطبان برگزار می‌شود وجود داشته است و در این راستا برگزاری مسابقات قرآن که جنبه بین‌المللی دارد و افرادی از سایر کشورها در این مسابقات حضور می‌یابند و همچنین با توجه به تعداد چشمگیر افرادی که چه به‌عنوان متسابق و چه به‌عنوان مخاطب و برگزارکننده با این رویداد در ارتباطند، توجه به نکات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا امری ضروری به نظر می‌رسد.

وی در ادامه افزود: به‌همین منظور در جلسه ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن که در روز شنبه، سوم اسفندماه برگزار شد، مقرر شد که استعلام کتبی از وزارت بهداشت به‌عنوان مرکز تخصصی اعلام نظر درمورد این موضوع صورت بگیرد تا نسبت به موضوع برگزاری مسابقات و مقدماتی که باید فراهم شود، تعیین تکلیف شود.

دولتی یادآور شد: با توجه به پاسخ استعلام که سه‌شنبه، 6 اسفندماه به سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ شد، در نتیجه مشخص نبودن وضعیت و با توجه به اینکه مسابقات در هفته سوم فروردین‌ماه برنامه‌ریزی شده و قطعاً بعضی برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها باید حتی زودتر از این زمان صورت پذیرد، برگزاری مسابقات به تاریخ دیگری موکول شد.
وی تصریح کرد: بنابراین مسابقات قرآن بعد از ماه مبارک رمضان در تاریخی که پس از کارشناسی و با هماهنگی تمام دست‌اندرکاران مختلف مشخص خواهد شد، برگزار می‌شود و طی روزهای آینده نیز زمان جدید برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم اطلاع‌رسانی خواهد شد».
فارس
خبر تلاوت ترتیل صفحه ۳۱۲ قرآن باصدای مرحوم محمد صدیق منشاوی، قاری مشهور مصری، آغازگر اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است. خبر تلاوت ترتیل طبق روال معمول خبرگزاری فارس در آغاز هر روز به عنوان خبر اول صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی این خبرگزاری منتشر می‌شود.
همچنین، در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «شهادت امام هادی(ع) هیئت کجا برویم؟»، «ویژگی‌های سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن/ رقابت رشته ترتیل در جهان بی‌سابقه است»، «هزینه اضافه بار حجاج ۹۹/ اعمال قوانین جدید برای پذیرش بار حجاج در فرودگاه»، «تقدیر مطیعی از پزشکان و پرستاران/ دعاگوی مدافعان وطن و مدافعان تنِ اهل وطن هستیم»، «روایتی از مد اسلامی در روسیه/ حضور یک بانوی ایرانی در صنعت مد روس‌ها»، «از اهل بیت (ع) دست برندارید» و «چرا «استغفار» در ماه رجب توصیه شده است؟» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده‌اند که یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.
در بخش‌هایی از خبر قرآنی امروز این صفحه که عنوان «ویژگی‌های سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن/ رقابت رشته ترتیل در جهان بی‌سابقه است» دارد، آمده است: «سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در مشهد مقدس و به میزبانی حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام برگزار می‌شود.
این دوره از رقابت‌ها با توجه به تغییر در محل برگزاری و برخی تغییرات در رشته ها متمایز از دوره‌های گذشته است و ویژگی‌هایی دارد که شاید برخی از این ویژگی‌ها در ادوار قبل مشاهده نمی‌شد».
مهر
«احتمال تأثیر شیوع کرونا بر دو رویداد مهم قرآنی کشور در سال آینده» و «تعویق زمان برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم»، عناوین دو خبر امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت را تشکیل می‌دهند که هر دو خبر نیز قرآنی هستند.
«احتمال تأثیر شیوع کرونا بر دو رویداد مهم قرآنی کشور در سال آینده»، عنوان یکی از دو خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری مهر را تشکیل می‌دهد که در گفت‌وگو با محمدمهدی عزیز زاده، رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی و مسئول هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد منتشر شده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «در راستای شیوع ویروس کرونا و به دلیل توصیه‌های پزشکان مبنی بر جلوگیری از اجتماعات غیر ضروری بسیاری از محافل مذهبی و مناسبتی لغو و یا به تعویق افتاده است.
بر همین اساس، اوایل سال آینده ما شاهد سه رویداد بزرگ و با شکوه فرهنگی در سطح جمهوری اسلامی هستیم که به ترتیب برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، نمایشگاه بین‌المللی کتاب و نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است. شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری، زمان برپایی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به بعد از ماه مبارک رمضان و با تعویق ۴۵ روزه‌ای موکول شود، اما همچنان تکلیف مسابقات بین‌المللی و نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشخص نشده است.
محمدمهدی عزیززاده، رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی و مسئول هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص این مسئله گفت: شیوع ویروس کرونا عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌ها را تحت تأثیر قرار داده است و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و برنامه‌هایی که در سال‌های آتی از جمله نمایشگاه بین‌المللی قرآن دارد نیز بدون تأثیر نخواهد بود».
ایرنا
صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه که عنوان «تعلیق مراسم اعتکاف تصمیمی هوشمندانه‌ بود» دارد نیز مربوط به روز گذشته است.
ایسنا
تعداد دو خبر با عناوین «نماز جمعه در استان مرکزی اقامه می‌شود/ضد عفونی مصلاها» و «مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به تعویق افتاد» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده که یکی از این اخبار قرآنی بوده و خبر دیگر نیز در رابطه با برگزاری نمازجمعه منعکس شده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران طی امروز و تا این لحظه تعداد سه خبر با عناوین «حدیث امام باقر(ع) درباره اهمیت توجه به گفتار نیک»، «تعویق زمان برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم» و «کمیته ویژه سال ۹۹ را به کودک و نوجوان اختصاص دادیم» را بر روی خروجی خود منعکس کرده که دو خبر از این اخبار قرآنی بوده و خبر سوم نیز در حوزه عترت و حدیث قرار دارد.
«کمیته ویژه سال ۹۹ را به کودک و نوجوان اختصاص دادیم»، عنوان یکی از دو خبر قرآنی امروز صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران را تشکیل می‌دهد که در رابطه با سخنان عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: « عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با کمیته کودک و نوجوان بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: ما در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در سال ۹۹ برگزار خواهیم کرد، کمیته ویژه را به کمیته کودک و نوجوان اختصاص دادیم. در تلاش هستیم با تجمیع برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان کمیته درخشانی را در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی قرآن فعال کنیم تا بتواند در عمل جریان سازی قرآنی در حیطه‌ کودک و نوجوان، نتیجه‌ قابل قبولی را به همراه داشته باشد و فعالیت‌های جدیدی که در این حوزه نیازسنجی شده را نیز رقم بزند.
وی افزود: این کمیته برای اولین بار به صورت مجزا تشکیل شده تا در راستای تربیت دینی و قرآنی گام‌های موثری برداشته شود.
فقهی‌زاده تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به نقش نوجوانان توجه هوشمندانه‌ای داشتند که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد و معاونت قرآن و عترت نیز بر همین اساس برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته که کمیته ویژه این گروه سنی در نمایشگاه بیست و هشتم از جمله‌ آنهاست».
ایبنا
«شاخصه‌های عرفان هدف مشترکی را با فلسفه و اخلاق دنبال می‌کند»، عنوان تنها خبر امروز صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران تا این ساعت را تشکیل می‌دهد که این خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم جای نداشته و در حوزه فلسفه و عرفان منعکس شده است.
میزان
تعداد دو خبر با عناوین ««بود و نابود» روایتی از استبداد و در نهایت نابودی رژیم پهلوی/کتابی برای بازگو کردن اتفاقات پیش و پس از انقلاب اسلامی» و «برنامه هیئت‌ها در سالروز شهادت «امام هادی(ع)» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده که یک خبر در حوزه تاریخ و خبر دیگر نیز در حوزه تخصصی عترت قرار دارد.

انتهای پیام
captcha