دوره کوتاه‌مدت دانش‌پژوهان هندی در جامعةالمصطفی(ص) واحد گرگان آغاز شد
کد خبر: 3882873
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
با همکاری مؤسسه الحکمه؛

دوره کوتاه‌مدت دانش‌پژوهان هندی در جامعةالمصطفی(ص) واحد گرگان آغاز شد

هیئت پانزده نفره متشکل از دانشجویان و استادان ایالت‌های مختلف هندوستان برای گذراندن دوره آموزش کوتاه‌مدت بیست روزه وارد جامعةالمصطفی(ص) واحد گرگان شدند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) واحد گرگان، در آیین افتتاح به اهداف و سیاست‌های آموزشی جامعةالمصطفی(ص) به ویژه نمایندگی آن در گلستان اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های المصطفی(ص) با هدف تقریب مذاهب و ایجاد همزیستی مسالمت‌آمیز همراه است و مهم‌ترین برنامه‌های این دوره کوتاه‌مدت را برای فراگیران تشریح کرد.

در ادامه نیز فراگیران از بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی این نمایندگی بازدید و با ظرفیت‌های علمی و فرهنگی نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) آشنا شدند.

یادآور می‌شود، دوره آموزش‌های کوتاه‌مدت با هدف دانش‌افزایی فراگیران در زمینه معارف اسلام ناب محمدی(ص)، شناخت مؤلفه‌های تقریب مذاهب اسلامی، معرفی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، به ویژه ایران پس از انقلاب اسلامی، بسترسازی جذب فراگیران شایسته برای دوره‌های بلندمدت برگزار می‌شود.

از برنامه‌های آموزشی این دوره می‌توان به؛ توحید و شرک و اقسام آن (پاسخ به شبهات)، فرق تصوف اهل سنت، روش‌های سیر و سلوک عرفانی شیعه، مشترکات مهدویت از دیدگاه مذاهب، اخلاق و عرفان، ویژگی‌ها، وظایف و ضرورت امامت، مکاتب فقهی ۱ و ۲، اجتهاد و تقلید اشاره کرد.

گفتنی است در این دوره، برنامه‌های فرهنگی و معرفتی از جمله؛ دیدار با آیت‌الله نورمفیدی، نماینده، ولی فقیه در استان، برگزاری کارگاه رسانه و جنگ نرم، برگزاری مسابقات ورزشی، بازدید از کتابخانه مرکزی و میرداماد، دیدار با خانواده شهدا و علمای اهل سنت، برگزاری نشست و گفتمان بین‌فرهنگی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha