جشن دانش آموختگی فراگیران معهد زینب‌الحوراء(س)
کد خبر: 3883930
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

جشن دانش آموختگی فراگیران معهد زینب‌الحوراء(س)

مراسم جشن دانش آموختگی فراگیران معهد زینب الحوراء (س) وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه در سوریه برگزار شد.

جشن دانش آموختگی فراگیران معهد زینب‌الحوراء(س)
به گزارش ایکنا به نقل از المصطفی، حجت‌الاسلام شیخ عماد سعید، مدیر معهد زینب الحوراء (س) طی سخنانی اظهار کرد: هم‌اکنون، ۱۱۶ نفر، زیر نظر ۲۲ مدرس خواهر در این معهد مشغول تحصیل‌اند که بیشتر آن‌ها از خانواده معظم شهدا هستند.
وی اظهار کرد: با توجه به نیاز های فرهنگی جامعه بانوان، در سال ۱۳۹۶ مدیریت نمایندگی جامعةالمصطفی در سوریه تصمیم به تأسیس این معهد، برای تربیت بانوان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی در جلسات بانوان، در قالب دوره‌های دو ساله و در سه سطح و در مجموع، شش سال گرفت.

شیخ عماد سعید ادامه داد: امروز، فراگیران نخستین دوره این معهد گواهی پایان دوره خود را دریافت می‌کنند. هم‌اکنون، ۱۱۶ نفر، زیر نظر ۲۲ مدرس خواهر در این معهد مشغول تحصیل‌اند که بیشتر آن‌ها از خانواده معظم شهدا هستند. همچنین ۱۲۰ نفر از کودکان و نوجوانان منطقه، در روز های تعطیل در کلاس‌های معارفی این معهد شرکت می‌کنند.
در ادامه، بهیه صوفان به نمایندگی از استادان و خانم مرح الشیخ حمد، به نمایندگی از فراگیران نکاتی را ارائه کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مهدوی مهر، نماینده جامعةالمصطفی در منطقه شامات دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به سوره کوثر، به گوشه‌ای از فضائل و مناقب سرور بانوان جهان، حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و سپس زهرا شحاده، کودک خردسال، شعر بسیار زیبایی در وصف اهل‌بیت(ع) خواند که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، در سخنانی، فضیلت ماه رجب و لزوم بهره‌گیری از فرصت‌های آن را مورد توجه قرار داد.
در پایان این مراسم، نماینده، ولی فقیه در سوریه دیپلم و گواهی پایان دوره را به دانش‌آموختگان نخستین دوره این معهد، شامل ۲۲ نفر اهدا کرد و با اهدای جوایزی، از برترین‌های دوره‌های مختلف نیز تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام
captcha