تمرکز بر فعالیت‌های قرآنی غیرحضوری در سال 99
کد خبر: 3885140
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
حجت‌الاسلام مظفری‌نژاد تشریح کرد:

تمرکز بر فعالیت‌های قرآنی غیرحضوری در سال 99

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی دریای راهبردی ارتش با ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی این نهاد در سال گذشته، گفت: با توجه به استمرار روند شیوع کرونا در سال آینده و هشدارهای وزارت بهداشت بر رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از تجمعات، در نظر داریم تا فعالیت‌ها در سال 99 بیشتر در بستر غیرحضوری و تلفنی برگزار شود و مربیان قرآن آموزش‌های خود را با افزایش پاسخگویی غیرحضوری ادامه می‌دهند.

حجت‌الاسلام مظفری نژاد

حجت‌الاسلام محمد مظفری‌نژاد، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی دریای راهبردی ارتش، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به  فعالیت‌های یک ساله نداجا، اظهار کرد: طی سال 98 بیشتر از گذشته بر روی آموزش‌های غیرحضوری تکیه شد، به گونه‌ای که آموزش رشته حفظ به صورت غیرحضوری ویژه بانوان و آقایان از ابتدای سال 98 آغاز شد و تاکنون نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن به صورت تلفنی ویژه خانواده‌ها و بانوان شاغل در نیروهای مسلح و برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان پایور و وظیفه به میزبانی وزارت دفاع، برگزاری مسابقات قرآن خانواده‌های شاغل به میزبانی ستاد ارتش از مهم‌ترین فعالیت‌های سالی که گذشت بود.


بیشتر بخوانید:


مظفری‌نژاد بیان کرد: برگزاری مسابقات نهج‌ا‌لبلاغه ویژه کارکنان عقیدتی و سیاسی (به مناسبت 24 مهرماه، سالروز تأسیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی)، تقدیر از سرپرستان خانواده‌های قرآنی، برگزاری دهمین دوره جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی ویژه کارکنان وظیفه به میزبانی مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی دریایی ارتش در شهرستان سیرجان و برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌های این نیرو در مشهد مقدس از اهم فعالیت‌های سال 98 بوده است.

 رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نداجا اظهار کرد: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از 20 تا 26 بهمن‌ماه یازدهمین دوره مسابقه غیرحضوری قرآن در رشته‌های قرائت، حفظ و اذان ویژه بانوان شاغل برگزار شد که 500 شرکت‌کننده داشته است. همچنین همزمان با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، به منظور ترویج آموزه‌های قرآنی در دو بخش تفسیر جزء بیستم ویژه بانوان شاغل و جزء بیست و سوم ویژه کارکنان وظیفه و دانشجویان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره حدیث ویژه فرزندان زیر 15 سال کارکنان، ادامه داد: این جشنواره به منظور اهتمام به بحث عترت در کنار قرآن و توجه به آموزه‌های کلام وحی، به زبانی کودکانه برگزار شد. همچنین برگزاری بیش از 100 محفل انس با قرآن در مناسبت‌های مختلف و در سطح یگان‌ها و مناطق بوده است که 18 محفل از سوی شبکه قرآن و معارف سیما در قالب برنامه‌ تولیدی پخش شد.

مظفری‌نژاد با اشاره به همراهی کاروان قرآنی انقلاب و همکاری که به مدت دو سال با شبکه قرآن و معارف سیما در این زمینه انجام می‌دهد، اظهار کرد: با توجه به بازخورد‌های خوب و گسترده این کاروان قرآنی طی سال‌ گذشته، امسال نیز این کاروان با حضور قاریان ممتاز، ملی و کشوری به مسئولیت احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشور، برگزار شد که با هماهنگی‌هایی که انجام شده بود، محافلی نیز در منطقه یکم، دوم(بندرعباس)، جاسک و چابهار داشته‌اند.  

وی با اشاره به رتبه‌هایی که از سوی کارکنان و بانوان شاغل و خانواده‌ها در مسابقات کسب شده است، اضافه کرد: نیروها و خانواده‌های آن‌ها درخشش خوبی در مسابقات داشته‌اند به گونه‌ای که 28 نفر از نیروهای نداجا در سطح ارتش حائز رتبه و مقام شده‌اند و بیش از 16 مقام نیز در سطح نیروهای مسلح دارا بوده‌ایم.

مظفری‌نژاد افزود: بر این اساس در مرحله سراسری مسابقات قرآن بانوان شاغل نیروهای مسلح که به میزبانی وزارت دفاع  برگزار شد، 25 شرکت‌کننده داشتیم که 22 نفر از آنها مقام کسب کرده‌اند. همچنین در مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های آجا، نیروی دریایی 87 شرکت‌کننده داشته است که از این تعداد 34 نفر حائز رتبه و مقام شدند و در مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه آجا نیز 60 شرکت‌کننده از سوی نیروی دریایی شرکت کرده است که برخی نیز حائز رتبه و مقام شده‌اند.

وی درباره رویکرد ویژه فعالیت‌ها در سال 98، اظهار کرد: در کنار حفظ قرآن به تفسیر قرآن نیز توجه کرده‌ایم به گونه‌ای که به تفسیر موضوعی و جزئی آیات نیز توجه شده است که گاهی نیز به صورت حضوری، غیرحضوری و تلفنی برگزار می‌شود که توانسته تأثیرات خوبی را در میان کارکنان پایور و خانواده‌ها داشته باشد و با استقبال همراه بوده است.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نداجا در پاسخ به این سؤال که عمده‌ترین رویکرد فعالیت‌ها در سال آینده چیست، گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و ادامه این روند در سال آینده در نظر داریم که بیشتر فعالیت‌هایمان بر روی فضای مجازی متمرکز کنیم به گونه‌ای که با بهره‌گیری از ظرفیت پیام‌رسان‌ها و تلفنی بتوانیم بیش از پیش فعالیت کنیم تا بتوانیم کارهای گوناگونی برای گروه‌های مختلف از خانواده‌ها، فرزندان، همسران، بانوان شاغل و کارکنان پایور و وظیفه داشته باشیم.

وی به مخاطبان توصیه کرد: براساس فرموده امیرالمؤمنین(ع) «فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ الْفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرْآنِ» اگر بخواهیم در جامعه آرامش روحی و روانی برقرار شود، تنها راه این آرامش، چنگ زدن به قرآن است که نتیجه آن دل‌ها و قلب‌های آرام و فراهم شدن جامعه‌ای امن است.

انتهای پیام
captcha