نگاهی به فعالیت‌های قرآنی سازمان دارالقرآن عقیدتی سیاسی ناجا
کد خبر: 3885621
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی سازمان دارالقرآن عقیدتی سیاسی ناجا

سازمان دارالقرآن عقیدتی سیاسی ناجا، گزارشی از فعالیت‌های این مرکز در سال گذشته ارائه کرد.

به گزارش ایکنا؛ سازمان دارالقرآن عقیدتی سیاسی ناجا، از فعالیت‌های این مرکز شامل مسابقات حفظ قرآن کریم، محافل قرآن و غیره گزارشی را ارائه کرده است که در ادامه می‌خوانید.
سازمان دارالقرآن عقیدتی سیاسی ناجا مبنی بر تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حفاظ، چند سالی است که در زمینه حفظ قرآن کریم وارد عمل شده و تا‌کنون با برپایی مسابقات، دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان وظیفه و پایور، قدم‌های مؤثری را برداشته است.
این مرکز از تاریخ 15 آذر‌ماه تا 15 دی‌ماه به مدت یک ماه اقدام به برپایی مرحله استانی مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان وظیفه آقا و بانو کرد. در این مسابقات، تعداد چهار هزار و 730 نفر شرکت کردند و 909 نفر به‌عنوان نفرات برتر شناخته شدند.
مسابقات قرآن کریم ویژه نیروهای مسلح طی سه روز در مردادماه با حضور 228 نفر انجام شد. در این راستا ناجا میزبان سی و دومین دوره از مسابقات نیروهای مسلح بود که به مقام سوم در بین نیروهای مسلح دست یافت.
برگزاری جلسات آموزشی فرهنگی- قرآنی با عنوان تبیین شاخص‌های پلیس تراز انقلاب اسلامی در ماه رمضان، برپایی محافل جزء‌خوانی در سراسر کشور، حضور فرزندان کارکنان ناجا در برنامه قرآنی 1453 در تابستان، پاییز و زمستان، برگزاری 54 محفل با حضور کارکنان در اماکن زیارتی کشور در 26 استان، برگزاری 3 محفل شامل دو محفل در حرم امام رضا‌(ع) و یک محفل در شاهچراغ‌(ع) در 2 استان در طول سال از جمله فعالیت‌های این سازمان بود.
مسابقه مزبور با محوریت ادعیه مناجات شعبانیه، زیارت عاشورا، دعای عهد، زیارت آل یاسین و تقدیر از نفرات برتر به تعداد 6238 نفر در چهار مرحله در چهار فصل از سال انجام شد.
یکی دیگر از برنامه‌های این مرکز، برگزاری مسابقه تفسیر قرآن کریم ویژه کارکنان در دی‌ماه بود که تعداد یک هزار و 852 نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند.
دوره توانمندسازی قاریان، حافظان و مؤذنان در قالب حضوری ویژه کارکنان مرد در تیر ماه با حضور 100 نفر انجام شد. دوره مزبور با حضور اساتید برجسته کشوری و به صورت حضوری به منظور آمادگی در مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح برگزار شد. این دوره با حضور اساتید برجسته کشوری و به صورت غیرحضوری به منظور آمادگی در مسابقات مختلف قرآن کریم بدر، بهمن‌ماه نیز با حضور 50 نفر برپا شد.

انتهای پیام
captcha