گلچین گزارش‌های ایکنا قزوین در سالی که گذشت
کد خبر: 3886364
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

گلچین گزارش‌های ایکنا قزوین در سالی که گذشت

به انگیزه پایان سال ۹۸ در این گزارش گلچینی از گزارش‌های تولیدی ایکنا قزوین در سال گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

گلچین گزارش‌های ایکنا قزوین در سالی که گذشت

به گزارش ایکنا از قزوین، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و آرزوی سلامتی و داشتن سالی پر از خیر و برکت، جهت سهولت دریافت اخبار و مطالب کار شده در خبرگزاری شعبه قزوین شما می‌توانید گلچینی از عناوین گزارش‌های کار شده را در سالی که گذشت مشاهده و با کلیک بر عناوین هر یادداشت آن را مطالعه کنید.

سیره رفتاری «حاج قاسم» از نگاه فعالان قرآنی قزوین

بعد از شهادت سردار سلیمانی هر روز زوایای مختلفی از سیره و زندگی این شهید در میان مردم دست‌به‌دست می‌شود و جهانیان از این‌ همه دلدادگی مردم فهیم و ولایت‌مدار کشورمان به این سردار حیرت‌زده‌اند.

شورایی قربانی شورای دیگر!

درحالی‌که شورای توسعه قرآنی براساس مجوز و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۱۳۸۸ تشکیل شده است و در این شورا وظایف دستگاه‌های عضو به‌ صورت شفاف مشخص شده است، صدور بخشنامه‌ای از سوی وزارت ارشاد مبنی بر قرار گرفتن فعالیت‌های این شورا در زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی بار دیگر برگزاری این شورای قرآنی را زیر سؤال برد.

در میزگرد ایکنا بررسی شد؛
نقش محافل قرآنی و هیئت‌های قزوین در پیروزی انقلاب

یکی از موضوعاتی که در این ایام می‌توان به آن پرداخت نقش و جایگاه محافل قرآنی و هیئت‌های مذهبی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است؛ اینکه این محافل در پیش از انقلاب چه میزان توانسته مردم را با مضامین و اصول انقلاب اسلامی آشنا کند.

«ایران» از تبلیغات منفی تا واقعیت/ در تاریکی شب هم احساس امنیت داریم

تبلیغات منفی رسانه‌های غربی باعث شده است که گردشگران در تصمیم خود برای سفر به ایران مردد شوند اما کسانی که به ایران می‌آیند آن‌قدر عاشق ایران می‌شوند که وقتی بازمی‌گردند دیگر دوستانشان را برای حضور در ایران تشویق می‌کنند.

رابطه شیرین «بازی کودکانه» و حفظ قرآن در خردسالی

گروه فعالیت های قرآنی- کودک عاشق بازی است و هر چه با استفاده از این ابزار به آن‌ها آموزش داده شود، بی‌شک مورد استقبال آن‌ها قرار خواهد گرفت؛ «فاطمه درویشی» ۵ ساله حافظ ۵ و نیم جزء از قرآن کریم است؛ او خواهر «محمد یوسف درویشی» نوجوان ۱۲ ساله قزوینی و حافظ کل قرآن است. در این گزارش با این کودک شیرین‌زبان و مادرش باب گفت‌وگویی صمیمانه را باز کردیم تا از دل صحبت‌ها به راز آموزش مناسب قرآن کریم در سنین کودکی دست یابیم.

پیاده‌روی خانوادگی اربعین تجربه‌ای متفاوت

دین اسلام بسیار به زن و خانواده اهمیت می‌دهد و اتفاقاً در بیشتر عرصه‌ها به حضور زنان تأکید دارد؛ حضور خانواده در پیاده‌روی اربعین نقش مهمی در همدلی و مهرورزی بین اعضای خانواده با یکدیگر و رشد و تعالی معنوی آن‌ها دارد.

اندر حکایت احیای ایرانی‌ترین روش آموزش قرآن کریم؛
یادی از «ملّاباشی» و «ملّاباجی»ها

ملّاباشی حروف الفبا را بلند بلند می‌خواند و بچه‌ها تکرار می‌کنند و این‌گونه با تمرین و تکرار آیات به روش هجی کردن و مقابله (هم‌خوانی) در محضر استاد روخوانی قرآن برای همیشه در تاروپود ذهن و روح قرآن آموزان مکتب‌خانه ماندگار می‌شود.

اتفاقات قزوین از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷

روزهای ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ امام خمینی (ره) بعد از تبعید ۱۵ ساله به ایران وارد شد و در نهایت در ۲۲ بهمن ماه پهلوی سقوط کرد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید. در این دهه در تمام نقاط ایران اتفاقات و حوادث مختلفی روی داد.

حاج قاسم؛ قهرمان نسل چهارم انقلاب

کودکان و نوجوانان پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی حال و هوای دیگری دارند، هر کدام به‌نوعی عشق و ارادت خود را به سردار قلوب نشان می‌دهند، یکی لباسی منقش بر عکس سردار بر تن دارد و دیگری اسلحه بازی خود را در دست گرفته و می‌خواهد انتقام خون حاج قاسم را بگیرد.

به بهانه نوزدهمین سالروز درگذشت مرحوم یزدان‌پناه، معلم قرآن/
قصه آن مرد و ژیانش/ حاج رضا آمد
آن مرد آمد، آن مرد با ماشین ژیانش آمد، همه از شوق دیدنش سر از پا نمی‌شناختند، حاج رضا آمد.

خبرنگار یا خبرنگارنما؛ چه خبر از پایش؟

نشست خبری با مدیر مربوطه در حال تمام شدن است و کم‌کم خبرنگاران آماده رفتن می‌شوند، به ناگاه در باز می‌شود و نگاه‌ها به سمت آن هدایت می‌شود، شخصی وارد می‌شود و حتی تقاضای پک هدیه از مسئولان می‌کند! نام خود را خبرنگار گذاشته این در حالی است که هیچ نشانی از ویژگی‌های یک خبرنگار را ندارد؛ او یک خبرنگار نماست.

دخالت قانون برای تأمین امنیت زنان؛ آری یا خیر؟!

میزگرد نقد و بررسی لایحه‌ صیانت کرامت و تأمین امنیت زنان در برابر خشونت از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

خبرنگار واقعی چه کسی است؟

نشست خبری با مدیر مربوطه در حال تمام شدن است که شخصی وارد می‌شود و زیر نگاه سنگین اصحاب رسانه به سمت مسئول جلسه می‌رود! خبرنگاران کم کم سالن را ترک می‌کنند، فرد مورد نظر که هدیه خود را از مدیر برنامه دریافت کرده با لبخند سالن را ترک می‌کند، با چنین رفتاری او نام خود را خبرنگار گذاشته، در حالی است که هیچ نشانی از ویژگی‌های یک خبرنگار ندارد؛ او یک خبرنگار نماست...

انتهای پیام
captcha