برگزاری مسابقه نوروزی مجازی «ائل آیینی» در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3886515
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

برگزاری مسابقه نوروزی مجازی «ائل آیینی» در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، از برگزاری مسابقه نوروزی «ائل آیینی» خبر داد و گفت: در راستای حفظ و ترویج آیین‌های سنتی نوروز و ایجاد نشاط اجتماعی در میان هموطنان این مسابقه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه نوروزی مجازی «ائل آیینی» در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، روز گذشته، 28 اسفندماه از برگزاری مسابقه نوروزی «ائل آیینی» در استان خبر داد و گفت: در راستای حفظ و ترویج آیین‌های سنتی نوروز و ایجاد نشاط اجتماعی در میان هموطنان و با مشارکت موسسه آراز ایلدیریم اقدام به برگزاری مسابقه مجازی عکس و فیلم آیین‌های سنتی نوروز با عنوان «ائل آیینی» کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور، لزوم استقرار هموطنان در خانه برای در امان ماندن از بیماری کرونا و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای غنی شدن ایام در خانه و در تعطیلات نوروز، این مسابقه به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از تخم مرغ‌های رنگی و سفره‌های نوروزی ۹۹ خود به صورت عکس و از آیین‌های سنتی و بومی نوروزی منطقه خود فیلم‌های یک دقیقه‌ای تهیه و به این مسابقه ارسال کنند.

حمزه زاده، گفت: در این مسابقه هر بخش سه برگزیده خواهد داشت که هدایای آن‌ها شامل صنایع دستی استان و سفرهای تفریحی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به آدرس اینستاگرامی el_ayini علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر، عکس و فیلم‌های خود را از تاریخ یک الی ۱۵ فروردین ماه ۹۹ به این آدرس ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha