امضای پروتکل با استان‌های مجاور آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3887055
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
با هدف مقابله با کرونا؛

امضای پروتکل با استان‌های مجاور آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن، پروتکل منطقه‌ای با استان‌های مجاور تنظیم و امضا می‌شود.

امضای پروتکل با استان‌های مجاور آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی امروز، چهارم فروردین ماه در بازدید از پلیس راه تبریز - آذرشهر و ورودی این شهرستان گفت: به طور قطعی کنترل‌ها در روزهای آتی تشدید می‌شود و مقرر شده است پروتکلی منطقه‌ای بین استان‌های همجوار به منظور اعمال کنترل‌های مشترک امضاء شود.

وی افزود: بر اساس این پروتکل که جزییات آن به زودی و به صورت جامع اعلام می‌شود کنترل و بستن راههای استان یا غربالگری و کنترل مشترک با استان‌های مجاور انجام می‌شود.

پورمحمدی گفت: بر اساس غربالگری‌هایی که در پلیس راهها انجام می‌شود افراد مشکوک به کرونا شناسایی شده و از ورود آنها به استان و شهرستان‌ها جلوگیری می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: همچنان که امروز نیز شاهد انجام غربالگری در این پلیس راه بودیم پنج نفر مشکوک به کرونا شناسایی و از ورود آنها ممانعت شد.

وی همچنین از انجام ضد عفونی خودروها و تب سنجی در ورودی شهرستان‌های استان خبرداد و افزود: خیران در انجام این اقدامات مشارکت کردند که قابل تقدیر است.

پورمحمدی، ادامه داد: غربالگری و پایش یکی از عوامل مهم در کاهش بیماری کروناست که باید مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه کاهش سفرهای غیرضروری نیز در این موضوع بسیار تعیین کننده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ورودی‌های استان و شهرستان‌ها از سوی گروه‌های هلال احمر کنترل می‌شود گفت: تعداد مسافرت ها کاهش پیدا کرده اما ادامه کاهش این سفرها ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اجرای توصیه‌های پزشکی گفت: مردم در سامانه سلامت بخش غربالگری ثبت نام کنند و در صورت داشتن سئوال یا علایم با شماره ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha