همدلی سه قوه به «جهش تولید» منجر می‌شود
کد خبر: 3887134
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳

همدلی سه قوه به «جهش تولید» منجر می‌شود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: جهش تولید زمانی امکان‌پذیر می‌شود که قوای سه‌گانه در گام نخست موانع تولید را رفع کرده تا روند تولید تسریع شود که به طور قطع به رفع مشکل معیشت و اشتغال در جامعه منتهی خواهد شد.

جهش تولید به رفع مشکل معیشت و اشتغال در جامعه منتهی می‌شودزهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اهمیت «جهش تولید» به عنوان شعار سال که رهبر معظم انقلاب تعیین کردند، گفت: چندین سال است که مباحث اقتصادی و تولید از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال انتخاب شده و در اولویت سیاست‌های کلان کشور قرار گرفته و خط و مشی مسئولان و شهروندان را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: سال گذشته که رونق تولید نامگذاری شد به‌رغم تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که ایجاد شد، توانستیم ظرفیت‌های داخلی را فعال کنیم، کما اینکه در بسیاری از حوزه‌ها به خودکفایی رسیدیم.

ساعی تشریح کرد: جهش تولید باید در قالب فعال‌تر کردن ظرفیت‌های تولید داخلی و هماهنگی دستگاه‌های متولی صورت بگیرد تا میزان و کیفیت تولیدات کشور ارتقا یابد که تحقق این امر هم با برنامه‌ریزی امکانپذیر می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: جهش تولید زمانی امکانپذیر می‌شود که قوای سه‌گانه با اتحاد و برنامه‌ریزی در پی کاتالیزوری برای این بخش باشند. در گام نخست موانع تولید را رفع کرده و قوانین مجلس را در جهت تحقق این مهم و بهبود فضای کسب و کار اجرا کنند تا روند تولید تسریع شود که به طور قطع به رفع مشکل معیشت و اشتغال در جامعه منتهی خواهد شد.

ساعی با بیان اینکه استفاده از تجارب تولیدکنندگان در اتاق بازرگانی نقش مؤثری در جهت جهش تولید دارد، در مورد مشوق‌هایی که باید در این زمینه ایجاد شود، اظهار کرد: کاهش مالیات، رفع موانع تولید و تسهیل روند استفاده از تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذارانی که تمایل به فعالیت در این بخش دارند می‌تواند بهترین مشوق برای تولیدکنندگان باشد.

انتهای پیام
captcha