ضرورت توجه به جهش کیفی تولیدات / کیفیت را قربانی کمیت نکنیم
کد خبر: 3887280
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

ضرورت توجه به جهش کیفی تولیدات / کیفیت را قربانی کمیت نکنیم

عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه به جهش کیفی تولیدات، گفت: یکی از اقدامات موفق در «جهش تولید» شناخت ذائقه‌ها و سلیقه‌ها است. باید سلایق مردم را بشناسیم و متناسب با فرهنگ و رسوم و حتی ملزومات زندگی افراد جامعه اقدام به تولید محصولات کنیم.

توجه به زیرساخت‌ها و فرهنگ سازی در مصرف؛ زمینه ساز جهش تولیدمحمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، در خصوص نمود «جهش تولید» در محصولات فرهنگی و هنری گفت: یکی از موضوعاتی که در سال جدید باید به آن بسیار توجه کنیم موضوع فرهنگ و هنر و در کنار آن فرهنگ‌سازی درست در سبک زندگی افراد است. اگر این موضوعات در سال ۹۹ سرلوحه اقدامات تولیدگان قرار بگیرد می‌توانیم گامی مؤثر در جهت تولید محصولات با کیفیت در تمام عرصه‌ها برداریم.

وی افزود: اگر مصرف کالاهای ایرانی را در پیش‌مقدمه تولیدات خود قرار دهیم بدون شک می‌توانیم تولیداتی داشته باشیم که در سطح بین‌المللی با کالاهای خارجی به لحاظ کمی وکیفی رقابت کنند.

شعارهای انتقادی علیه کالای ایرانی

سعیدی ادامه داد: با تمام شعارهای انتقاد برانگیزی که علیه کالای ایرانی وجود دارد، تولیدکنندگان داخلی در سال جهش تولید باید تلاش کنند تا در تولید محصولات داخلی در سطح بین‌المللی با کالاهای همنوع خود رقابت کند.

عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در مورد توجه به کیفیت تولیدات تأکید کرد: جهش تولید زمانی اتفاق می‌افتد که زیرساخت‌ها از جمله فرهنگ‌سازی در مصرف و تولید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: کشور ما به لحاظ عقبه فرهنگی دارای تاریخچه عمیقی است، اما متأسفانه به لحاظ تولیدات فرهنگی پیشرفت چندانی نداشتیم. جهش تولید تنها مربوط به مسائل اقتصادی نیست، بلکه می‌تواند بخش عظیمی از تولیدات در حوزه فرهنگی و هنری مربوط به آموزش و پرورش، تولیدات سینمایی، صنایع دستی و پیشرفت‌های هنری هم شامل شود تا شاهد حضور تولیدات فرهنگی و هنری ایران در جشنواره‌های بین‌المللی باشیم.

توجه تولیدکنندگان به خواسته مصرف‌کنندگان

سعیدی یادآور شد: تولید بازی‌های رایانه‌ای، فیلم‌های متناسب با ذاقه‌های متفاوت سنی، تولید شبکه‌های اجتماعی متنوع با توجه زیرساخت‌ها و بسیاری از محصولات فرهنگی دیگر که وارد کشور می‌شود همه نشانگر این است که تولیدکنندگان این کالاهای خارجی ذائقه مردم را شناخته و متناسب با عادات رفتاری مردم یک سرزمین اقدام به تولید محصولات فرهنگی کرده‌اند؛ تولیدکنندگان داخلی باید به خواسته‌های متقاضیان داخلی توجه کرده و محصولاتی تولید کنند که نیاز مصرف‌کنندگان را درسطح ملی و جهانی برطرف کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: جهش تولید در تمام حوزه‌ها باید همراه با حمایت‌هایی ملی به صورت قانونی صورت بگیرد و موانع موجود بر طرف شود تا تمام حوزه‌ها به ویژه عرصه فرهنگ و هنر شاهد تولیدات بهینه متناسب با خواسته مردم باشیم.

کیفیت را قربانی کمیت نکنیم

سعیدی در ادامه گفت: جهش تولید به صورت کمی و کیفی باید مورد توجه قرار گیرد اگر به لحاظ کیفیت دقت نداشته باشیم بدون شک جنبه کمیت تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت؛ لذا باید در این سال تولید کمیت و کیفیت در دستور کار قرار گیرد. در سال‌های اخیر در حوزه تولید محصولات به کمیت توجه بسیاری شد تا جایی که در برخی از مواقع کیفیت قربانی کمیت شد و مورد بی‌مهری تولیدکنندگان قرار گرفت و متأسفانه کیفیت پایین تولیدات داخلی تبعات منفی بسیاری برای کشور به همراه داشته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: جهش کیفی محصولات باید در مباحث مدیریتی و تولیدات مورد توجه قرار گیرد، امروز محصولات به صورت انبوه تولید و به صورت رقابتی وارد بازار مصرف می‌شود، محصولات با کیفیت در تمام عرصه‌ها می‌توانند حرف اول و آخر را بزنند، کشورهای توسعه‌یافته کیفیت محصولات را همراه ذائقه‌های مردم تولید و به بازار روانه می‌کند، یکی از اقدامات موفق در جهش تولید شناخت ذائقه‌ها و سلیقه‌ها است باید قبل از تولید سلایق مردم را بشناسیم و متناسب با فرهنگ و رسوم و حتی ملزومات زندگی افراد یک جامعه اقدام به تولید محصولات کنیم.

انتهای پیام
captcha