اولویت ستاد مبارزه با کرونا جلب مشارکت برای در خانه ماندن است
کد خبر: 3887281
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

اولویت ستاد مبارزه با کرونا جلب مشارکت برای در خانه ماندن است

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه قرنطینه خانگی تاکنون در هیچ یک از شهرهای کشور اجرا نشده است، گفت: سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا، فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم برای ماندن در خانه است و همکاری مردم نیز تاکنون خوب بوده و در روزهای آینده نیز باید ادامه یابد.

اولویت مبارزه با کرونا جلب مشارکت مردم برای ماندن در خانه استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضاپورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 5 فروردین ماه در سیزدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه قرنطینه خانگی تاکنون در هیچ یک از شهرهای کشور اجرا نشده است، گفت: سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا، فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم برای ماندن در خانه است که همکاری مردم نیز تاکنون خوب بوده و در روزهای آینده نیز باید ادامه یابد.

وی اظهار کرد: کاهش آمار مبتلایان و جان‌باختگان بیماری کرونا در دو سه روز گذشته، حاکی از اثربخشی سیاست‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای بوده و تا زمان کنترل اساسی شرایط، اجرای این سیاست‌ها باید به صورت جدی ادامه یابد.

پورمحمدی با تأکید بر اجرای جدی طرح غربال‌گری سلامت، گفت: با اجرای کامل این طرح، اقدامات آتی ستاد مقابله با کرونا، با چشم بازتر انجام خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نگرانی شهروندان استان از تردد مسافران نوروزی، گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده با استان‌های مجاور، کنترل تردد در محورهای مواصلاتی و مبادی ورودی و خروجی این استان‌ها به شدت انجام می‌شود و به جز موارد ضروری، اجازه تردد به مسافران داده نخواهد شد.

وی از اجرای مصوبه تعطیلی بازارها و مراکز تجاری در شهرهای استان نیز ابراز رضایت کرد و گفت: فرمانداران مسئول اصلی اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند و شهروندان می‌توانند شکایات خود را به فرمانداری‌ها گزارش کنند.

پورمحمدی همچنین از انتشار برخی شایعات و اخبار کذب در فضای مجازی انتقاد کرد و افزود: انتشار برخی از اخبار و مطالب غیرواقعی و جهت‌دار، زحمات شبانه‌روزی دست‌اندرکاران مدیریت و مقابله با بیماری کرونا را زیر سؤال می‌برد که مراجع ذی‌ربط باید با این اقدامات برخورد کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با «شهید خدمت» محسوب شدن کسانی که در جبهه خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، گفت: مرحوم محمد قلی‌زاده، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز هم یکی از این افراد بود که با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، به عنوان «شهید خدمت» به مراجع ذی‌ربط معرفی می‌شود.

انتهای پیام
captcha