افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ورزقان به ۸ نفر
کد خبر: 3887325
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ورزقان به ۸ نفر

مدیر شبکه بهداشت ورزقان گفت: نتیجه آزمایش تعداد ۸ نفر در این شهرستان مثبت اعلام شده که از این تعداد ۲ مورد فوت شده و ۲ نفر بهبود یافته‌اند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ورزقان به 8 نفرمهرداد رباطی، مدیر شبکه بهداشت و درمان ورزقان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: تاکنون نتیجه آزمایش تعداد 8 نفر در این شهرستان مثبت اعلام شده که از این تعداد 2 مورد فوت شده و 2 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

وی افزود: در شهرستان ورزقان آمار مبتلایان بیشتر از این تعداد است چون اکثر مبتلایان بدون علایم یا دارای علایمی نسبتاً خفیف هستند، در نتیجه این 8 نفر آمار مبتلا به کرونا در شهرستان نمی‌تواند باشد، بلکه تعداد بیمارانی است که بستری شده‌اند.

رباطی تأکید کرد: همشهریان توجه داشته باشند که تعداد مبتلایان بدون علامت به کرونا در شهرستان ورزقان زیاد است و  در حال تردد در سطح شهر هستند، پس ضروریست بیش از پیش احتیاط کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ورزقان در ادامه به غربالگری شهروندان با همکاری بسیج اشاره کرد و گفت: از جمعیت 45200 نفر شهرستان ورزقان ۹۳/۵ درصد آن یعنی تعداد 42300 نفر توسط بهورزها و مراقب‌های شبکه بهداشت غربالگری شده است و از این تعداد 535 نفر مشکوک به کرونا تشخیص داده شده که لازم است در چندین مرحله مراقبت کنیم تا وضعیت آنها مشخص شود.

وی افزود: تعداد 278 نفر از بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان توسط بهورزها به پزشک ارجاع داده شده که 160 نفر آنها توسط پزشکان ویزیت شده و در رابطه با مراقبت‌ها و داروهایی که استفاده خواهند کرد توضیحاتی داده شده و هم اکنون تحت نظر شبکه بهداشت و درمان ورزقان هستند.

رباطی ادامه داد: ستاد فرماندهی کرونا هر روز به صورت مرتب در فرمانداری شهرستان تشکیل می‌شود و در رابطه با کنترل بیماری، تصمیماتی گرفته شده و به اجرا در می‌آید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ورزقان، تصریح کرد: خانه ماندن بهترین وسیله برای قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا هست چون ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا بدون علامت هستند و با حضور در تجمعات، ویروس به راحتی انتقال می‌دهند.

انتهای پیام
captcha