تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک توسط گروه‌های جهادی
کد خبر: 3887348
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰

تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک توسط گروه‌های جهادی

فرمانده سپاه عاشورا از فعالیت کارگاه‌های ماسک‌دوزی توسط گروه‌های جهادی خبر داد و گفت: ۱۲۳ کارگاه ماسک‌دوزی تاکنون راه‌اندازی شده که این کارگاه‌ها روزانه ۵۰ هزار ماسک تولید می‌کنند.

نزدیک 15 هزار نفر از بسیجیان مشغول تولید ماسک و مواد ضدعفونی هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، سردار عابدین‌ خرّم، فرمانده سپاه عاشورا، امروز، 6 فروردین ماه، با اشاره به اینکه سپاه عاشورا در سه بعد مشغول ارائه خدمات در زمینه مبارزه با کرونا است، گفت: 14 هزار و 491 نفر از بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی مشغول خدمات در تولید ماسک، ضد عفونی و غربالگری هستند.

وی ادامه داد: نخستین اقدام اساسی بر اساس مسئولیت سپاه و بسیج، ضدعفونی کردن اماکن، معابر و خیابان‌ها و مراکز تجمع جمعیتی است که برای همین امر، سه گردان جنگ نوین و 3500 بسیجی جهادگر به‌صورت پیاده و موتوریزه در سراسر استان آغاز به‌کار کردند.

سردار خرم با بیان اینکه امروز بیش از دو میلیون و 500 هزار متر مربع مراکز، معابر و اماکن ضدعفونی شده است، تصریح کرد: در این رابطه 32 هزار و 351 باب مغازه و بازار و مراکز تجمع ضدعفونی شده است و این کار اساسی همچنان به‌صورت روزانه در تبریز و شهرها و بخشی از روستاهای بزرگ استان توسط گردان‌های جنگ نوین سه تیپ امام زمان (عج)، گروه 60 و لشکر 31 عاشورا انجام می‌شود.

وی اقدام دیگر سپاه را رصد تمام شبکه تولید، توزیع و مصرف ماسک و مواد ضدعفونی اعلام کرد و تأکید کرد: در این راستا پنج انبار بزرگ احتکار توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه کشف شد و پرونده آنها به دستگاه قضایی تحویل داده شد که فقط در یک مورد، یک میلیون و 414 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده کشف شد که در کنار آن دستکش و ماسک و داروهای کمیاب هم کشف و تحویل مقامات قضایی شد تا بعد از اعلام حکم به دانشگاه علوم پزشکی تحویل شود.

سردار خرم از فعالیت کارگاه‌های ماسک‌دوزی توسط گروه‌های جهادی خبر داد و گفت: 123 کارگاه ماسک دوزی تاکنون راه‌اندازی شده که این کارگاه‌ها روزانه 50 هزار ماسک تولید می‌کنند و تا امروز 310 هزار ماسک تحویل مراکز توزیع و مردم شده است که در مجموع پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده مشکل ماسک و مواد ضدعفونی کننده در آذربایجان شرقی را برطرف خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha