تعداد جان‌باختگان کرونا به 2077 نفر رسید / ثبت رکورد جهانی در میزان بهبودیافتگان
کد خبر: 3887371
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:

تعداد جان‌باختگان کرونا به 2077 نفر رسید / ثبت رکورد جهانی در میزان بهبودیافتگان

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی دو هزار و 206 مورد جدید کرونا، از افزایش شمار مبتلایان این بیماری به 27 هزار و 17 نفر در کشور خبر داد و گفت: متأسفانه 143 نفر از هموطنان در شبانه‌روز گذشته جان خود را از دست دادند و آمار جان‌باختگان به دو هزار و 77 نفر رسید.

تعداد جانباختگان کرونا به 2077 نفر رسید / ثبت رکورد جهانی در میزان بهبودیافتگانبه گزارش ایکنا، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهارشنبه، ششم فروردین‌ماه، اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز (۶ فروردین ۹۹) و براساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، دو هزار و 206 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان در ایران به 27 هزار و 17 نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه با دعای خیر مردم و تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت، تاکنون ۹۶۲۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و ترخیص شده‌اند که رکوردی جهانی محسوب می‌شود.

جهانپور در ادامه گفت: متأسفانه با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به دو هزار و 77 نفر رسید. 68 درصد جان‌باختگان افراد بالای 60 سال بوده‌اند و  32 درصد دیگر نیز عمدتاً بیماری زمینه‌ای داشته‌اند. همچنین، لازم است این روزها از بزرگترها و آنان که بیماری زمینه‌ای دارند، مراقبت بیشتری کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده‌اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در حال اجراست و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می‌آید.

وی یادآوری کرد: مردم حتماً برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیانشان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha