طرح فاصله‌گذاری اجتماعی؛ از کاهش حمل و نقل عمومی تا تعطیلی برخی اصناف
کد خبر: 3887720
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
ذوالفقاری تبیین کرد؛

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی؛ از کاهش حمل و نقل عمومی تا تعطیلی برخی اصناف

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور جزئیات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را تبیین کرد و از کاهش 65 درصدی حمل و نقل عمومی در سراسر کشور و تعطیلی برخی اصناف خبر داد.

جزئیات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی / از کاهش حمل و نقل عمومی تا تعطیلی اصنافبه گزارش ایکنا؛ حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، شامگاه جمعه هشتم فروردین‌ماه، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما، اظهار کرد: متأسفانه طی روزهای گذشته شیوع بیماری در برخی نقاط کشور روند صعودی داشته و لازم است تا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که با زحمت وزارت بهداشت تهیه و در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شده است، با دقت اجرا شود. خوشبختانه طبق برآوردها حدود ۷۰ درصد مردم نکات بهداشتی و ایمنی مواجهه با ویروس کرونا را رعایت می‌کنند.

وی افزود: نخستین بحث در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش ترددها و سفرها در سراسر کشور است؛ کسانی که در حال حاضر قصد مسافرت دارند باید مسافرت خود را لغو کنند زیرا از صبح امروز مبادی استان‌های کشور تنها به افراد بومی خود اجازه ورود می‌دهند. همچنین کسانی که هم اکنون در مسافرت به سر می‌برند باید به تدریج به محل سکونت خود بازگردند. لازم است شعار «به خانه برگردیم» را به شعار «در خانه بمانیم» اضافه کنیم.

ذوالفقاری ادامه داد: نکته دیگر در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش ۶۵ درصدی حمل و نقل ریلی، هوایی و اتوبوسی سراسر کشور است که کاهشی معنادار در حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود. لازم است مردم عزیز بدانند حمل و نقل بار که به تأمین مایحتاج مردم مربوط است مجاز بوده و به طور شبانه‌روزی برقرار است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار کرد: نکته مهم دیگر در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش فعالیت‌های تجاری است؛ بخشی از فعالیت‌های تجاری حتماً باید تعطیل باشند و بخشی حتماً فعال؛ بخشی هم براساس میزان ضرورت‌ها می‌توانند فعال باشند که ستاد استانی درباره آنها تصمیم می‌گیرد.

ذوالفقاری در ادامه گفت: تعطیلی بوستان‌ها و پارک‌ها و نیز لغو هرگونه همایش و مراسم که مستلزم تجمع مردم باشد، از دیگر موضوعات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی درباره تعطیلی ادارات نیز اظهار کرد: تنها یک سوم کارمندان برای انجام حداقل کارهای ضروری در محل کار حاضر می‌شوند و بقیه کارمندان به دورکاری می‌پردازند، ضمن اینکه دانشگاه‌ها و مدارس نیز فعلاً تعطیل است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور یادآوری کرد: فروشگاه‌هایی که باید حتماً تعطیل باشند می‌توانند در این ایام فروش الکترونیک داشته باشند، همچنین پمپ بنزین‌ها تحت هیچ شرایطی تعطیل نخواهد شد.

ذوالفقاری در پایان با بیان اینکه امروز نسبت به روز گذشته تردد بین شهری ۲۰ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: خودروی متخلف به مدت یک ماه به پارکینگ فرستاده و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود؛ همچنین مغازه‌های متخلف نیز بعد از تذکر اولیه و در صورت تکرار، تا اطلاع ثانوی پلمپ می‌شوند.

انتهای پیام
captcha