احترام به حقوق شهروندی با ماندن در خانه
کد خبر: 3887763
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

احترام به حقوق شهروندی با ماندن در خانه

معاون‌ فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز،با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه گفت: احترام به حقوق شهروندی با ماندن در خانه و مطالعه محقق می‌شود.

احترام به حقوق شهروندی با ماندن در خانهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز امروز، 9 فروردین‌ماه، با اعلام اینکه ۳۴۰ هزار جلد کتب‌ فرهنگ شهروندی در سال ۹۸ بین‌دانش‌آموزان کلیه مقاطع تحصیلی و مربیان‌ و معلمان توزیع شده است گفت: اکنون فرصت مناسبی برای مطالعه این کتب توسط شهروندان و دانش آموزان است که علاوه بر شرکت در مسابقه کتابخوانی «در خانه بمانیم» با ماندن در خانه در ارتقای فرهنگ شهروندی و احترام به حقوق شهروندی نقش ایفا نمایند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین سفارشات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری مطالعه، کتابخوانی و ارائه کتاب‌ها با موضوعات اثر بخش است، یادآور شد: ما براین باور هستیم به هر میزان نسبت به ایجاد بسترهایی لازم برای رشد فرهنگ مطالعه تلاش شود می‌توان انتظار داشت که زندگی شهروندانی پویا، بروز و شاداب را در شهر شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره‌ به اینکه‌طرح و مسابقه «در خانه بخوانیم» یکی از این اقدامات فرهنگی است که به عنوان مسابقه کتاب‌خوانی برای اقشار مختلف همشهریان اجرا می‌شود، افزود: شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی را باید به فرصتی برای افزایش آگاهی عمومی و رشد سرانه مطالعه در کشور تبدیل کنیم که در نتیجه در دوران پساکرونا، با جامعه‌ای کتابخوان و فرهنگی روبرو شویم که کتاب را هم در سبد فرهنگی خانواده قرار داده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، ارتقای سرانه کتابخوانی را مهم‌ترین رکن توسعه فرهنگی و اجتماعی هر جامعه‌ای برشمرد و گفت: یکی از بهترین راه‌های هویت افراد جامعه و از راههای مهم توسعه فرهنگی، ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی است و بهترین وسیله انتقال و حفظ میراث فرهنگی و ارزش‌های دینی و تاریخی هر جامعه به میزان مطالعه و کتابخوانی افراد جامعه بستگی دارد.

وی افزود: اشاعه فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در جامعه ابزاری است تا مسئولان فرهنگی بتوانند از این طریق با افزایش اطلاعات شهروندان، آنان را در برابر تهدیدات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی توانمند کرده و شهری آگاه را در راستای توسعه پایدار رقم زنند.

انتهای پیام
captcha