آزادگی؛ درسی از مکتب امام حسین(ع) به جهانیان
کد خبر: 3887795
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
استاد دانشگاه آزاد کرمانشاه تبیین کرد؛

آزادگی؛ درسی از مکتب امام حسین(ع) به جهانیان

دانشگاه و مکتب امام حسین(ع) برای جهانبان درس‌های متعددی دارد که آزادگی حضرت، امروز الگو و شیوه مبارزات برخی ملت‌های جهان قرار گرفته است.

فاطمه گرکانی، استاد دانشگاه آزاد کرمانشاه، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با تبریک ولادت امام حسین(ع) با اشاره به درس‌هایی از مکتب امام حسین(ع)، اظهار کرد: مکتب امام حسین(ع) برای جهانیان درس‌هایی به وسعت تاریخ دارد که یکی از آن‌ها درس آزادگی است که امروز الگو و شیوه مبارزات ملت‌های آزاده جهان قرار گرفته است.

وی افزود: امام حسین(ع) با عمل به فرامین الهی به انسان‌های آزاده درس فداکاری آموخت که در این راه از هیچ جانفشانی و فداکاری و ایثار و مقاوت دریغ نکنند.

گرکانی با بیان اینکه درس‌های مکتب سیدالشهدا(ع) با گذشت قرن‌ها هنوز جدید است و هر روز هم بر شور آن افزوده می‌شود، گفت: ایمان، عزت، آزادگی و عشق به خدا و عمل به تکلیف از درس‌های اصلی مکتب و دانشگاه امام حسین(ع) است.

استاد دانشگاه آزاد کرمانشاه تصریح کرد: واقعه کربلا درس‌های زیادی برای جهانیان دارد و امروز الهام بخش ملت‌های آزاده جهان برای رهایی از ظلم و ستم است. هیچ نهضتی در طول تاریخ همچون نهضت امام حسین(ع) قلوب را منقلب نکرده و روح عزت و آزادگی و عواطف را در کالبد بشر ندمیده است.

گرکانی تأکید کرد: بیش از 14 قرن از حادثه کربلا می‌گذرد اما معنا و مفهوم نهضت عاشورا هر روز تازه‌تر از گذشته است و نمونه بارز آن هم حقیقت پیاده‌روی میلیونی اربعین است. در مکتب امام حسین(ع) شهدای دفاع مقدس و امروز شهدای مدافع حرم تربیت شدند و به تعبیر قرآن شهدا در راه مقدس که همان «فی سبیل‌الله» است کشته می‌شوند تا اسلام و قرآن حفظ شود.

وی در پایان یادآور شد: انسان صرف‌نظر از هر عقیده و مذهبی در جامعه و زندگی خود باید آزاده باشد و تن به هیچ ذلتی ندهد چرا که تسلیم شدن در برابر ستمگر و ستم ظالم برای او ارمغان ذلت و خواری است.

انتهای پیام
captcha