برخی نمی‌خواهند کرونا را جدی بگیرند / نقض حقوق شهروندی با عدم قرنطینه خانگی
کد خبر: 3887839
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

برخی نمی‌خواهند کرونا را جدی بگیرند / نقض حقوق شهروندی با عدم قرنطینه خانگی

با توجه به شیوع کرونا در تمام جهان و ابتلای تمامی مردم استان‌های کشور و افزایش روزانه تعداد قربانیان و مبتلایان به این بیماری همه‌گیر، اما متأسفانه هنوز هم برخی شهروندان موضوع ابتلا به این ویروس را جدی نگرفته‌اند و با تضییع حقوق شهروندان آن هم با عدم قرنطینه خانگی و سفرهای بی‌مورد موجب عدم قطع حلقه انتقال و انتشار ویروس کرونا به دیگر شهروندان را فراهم می‌کنند.

با توجه به شیوع کرونا در تمام جهان و ابتلای تمامی مردم استان‌های کشور و افزایش روزانه تعداد قربانیان و مبتلایان به این بیماری همه‌گیر، اما متأسفانه هنوز هم برخی شهروندان موضوع ابتلا به این ویروس را جدی نگرفته‌اند و با تضییع حقوق شهروندان آن هم با عدم قرنطینه خانگی و سفرهای بی‌مورد موجب عدم قطع حلقه انتقال و انتشار ویروس کرونا به دیگر شهروندان را فراهم می‌کنند که این امر شکست کرونا را سخت‌تر و حتی غیر ممکن می‌کند.

به راستی چرا برخی شهروندان هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند؟ و حتی این بیماری را به تمسخر و شوخی می‌گیرند. دیگر باید چه وضعیتی پیش بیاید و علاوه بر مرگ بیماران چه تعداد از پزشکان و پرستاران در راه خدمت به هموطن خود به آسمان پر بکشند تا این عده محدود به خود بیایند و برای کنترل و مقابله با این بیماری گامی کوچک بردارند.

نباید فراموش کرد که نسخه واحد دنیا برای مقابله با کرونا قطع زنجیره شیوع ویروس و به حداقل رساندن ترددها است که همگی باید به این امر مهم اهتمام بورزند. رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سؤالی درباره رفتن به مسافرت در شرایط شیوع ویروس کرونا فرمودند که رفتن به چنین مسافرتی جایز نبوده و نماز در این‌گونه سفرها، تمام است که حجت را بر همگان تمام کرد.

البته عده‌ای که با هر قصد و نیتی کرونا را جدی نگرفته‌اند می‌بایست به احترام تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی، شهدای سلامت که سرمایه انسانی کشور محسوب می‌شوند با تغییر رفتار خود به کنترل و کاهش مبتلایان کمک کنند زیرا هیچ کس از کرونا مصون نیست و همه افراد جامعه در قبال مقابله با کرونا مسئولیت دارند و باید تأکید شود که حوزه سلامت تنها با همکاری مردم می‌تواند بر ویروس کرونا غلبه کند.

همچنین باید اذعان کرد که همکاری دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم با مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت و مقابله با کرونا رضایت‌بخش است و جای قدردانی دارد و امیدواریم برخی شهروندان نیز با راهبرد در خانه ماندن که مؤثرترین راه شکست کرونا است را جدی بگیرند و به آن اهمیت دهند زیرا که چنانچه عزم عمومی و همدلی جمعی نداشته باشیم، با تداوم شیوع کرونا، نه فقط کسب و کارهای بسیاری دچار بحران اقتصادی می‌شود بلکه کشور نیز دچار بحران جدی خواهد شد؛ پس بیایید با بسیج عمومی در خانه ماندن زنجیره انتقال این بیماری را هرچه سریع‌تر قطع کنیم و کرونا را شکست دهیم.

به قلم حسین عبدالعزیزی
انتهای پیام
captcha