رفع موانع، عنصر اصلی «جهش تولید» است
کد خبر: 3887872
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
استاندار آذربایجان‌‌شرقی:

رفع موانع، عنصر اصلی «جهش تولید» است

استاندار آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به نام‌گذاری سال 99 با عنوان «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: رمز و عنصر اصلی جهش تولید، رفع موانع پیش روی تولید است.

رفع موانع، عنصر اصلی «جهش تولید» استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 9 فروردین‌ماه، با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: رمز و عنصر اصلی جهش تولید، رفع موانع پیش روی تولید است.

وی با بیان اینکه، یکی از مهم ترین و اصلی‌ترین بحث توسعه کشور و پیشرفت جامعه در گرو رونق و جهش تولید است، افزود: هرچند بیماری کرونا و مشکلات آن بر تولید سایه انداخته است، اما می‌دانیم که این وضعیت مقطعی است و خواهد گذشت.

پورمحمدی گفت: یکی از موانع تولید بحث تامین سرمایه و نقدینگی است که با توجه به افزایش قیمت ارز، واحدهای تولیدی با مشکل مواجه هستند.

وی اضافه کرد: در جهت رفع این مشکل به فکر بازار بورس و رونق بازار بوروس و همچنین تامین صندوق مالی برای واحد های تولیدی هستیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: حمایت از واحدهای تولیدی زیانده که در سال‌های گذشته با مشکل مواجه شده بودند در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم موانع این واحدها را رفع کنیم.

پورمحمدی با تاکید بر رفع مشکلات صاردات که به صورت مقطعی به وجود آمده است، اظهار کرد: وضعیت آذربایجان‌شرقی در صادرات نسبت به سایر استان‌ها بهتر است به‌طوری که صادرات در این استان ۵۳ درصد افزایش داشته و با کشورهای همسایه ارتباط خوبی دارد.

وی تأکید کرد: با اهتمام جدی برای رفع موانع و مشکلات موجود، خواهیم توانست جهش تولید را در استان رقم بزنیم.

انتهای پیام
captcha