راه‌اندازی استودیو نفحات ویژه ایام کرونا / استعدادی که از لرستان ظهور کرد
کد خبر: 3887883
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

راه‌اندازی استودیو نفحات ویژه ایام کرونا / استعدادی که از لرستان ظهور کرد

موسسه نفحات القرآن در ایامی که اغلب مردم به خاطر شیوع ویروس کرونا خانه‌نشین شده‌اند، دست به تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی زده است، از جمله این تولیدات گفت‌وگوهای تخصصی با اساتید قرآنی کشورمان است.

ارسالی ////// راه‌اندازی استدیو نفحات ویژه ایام کرونا / گفت‌وگوی اختصاصی با اساتید قرآنی / استعدادی که از لرستان ظهور کرد

به گزارش ایکنا؛ موسسه نفحات‌القرآن با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی موسسات و جلسات قرآنی بخش قابل توجهی از فعالیت‌های خود را به فضای مجازی به ویژه اینستاگرام به نشانی nafahatalquran منتقل کرده است تا با استفاده از این بستر، اهداف خود را پیگیری کند.

برگزاری کرسی‌های تلاوت مجازی، آموزش مجازی و ضبط برنامه‌های گفت‌‌وگومحور از جمله فعالیت‌هایی است که در ایام شیوع ویروس کرونا به همت این‌ موسسه در دست تهیه قرار گرفته است.

در جدیدترین اقدام این موسسه گفت‌وگوهایی با قاریان کشوری و بین‌المللی در محل استودیو نفحات القرآن صورت می‌گیرد که در صفحات نفحات بارگذاری می‌شود. ضمن اینکه تمام این فعالیت‌ها با رعایت تمام نکات بهداشتی صورت می‌گیرد.

در جدیدترین گفت‌وگوی این‌ موسسه با قاریان مصاحبه‌ای با قاسم رضیعی، قاری بین‌المللی کشورمان صورت‌ گرفته است. رضیعی در این گفت‌وگو به بیان خاطراتی از سال‌ها فعالیت در عرصه قرآنی پرداخته است.

رضیعی در بخشی از این گفت‌وگو پس از توضیحاتی در مورد نحوه آشنایی خود با جلسات قرآن، گفت: با چند نفر از دوستان که علاقه‌مند بودیم از رادیو تلاوت‌های قرآن را گوش می‌دادیم و در حدی علاقه بالا بود که هر تلاوتی که می‌شنیدیم حفظ می‌شدیم. تمرین این تلاوت‌ها ادامه می‌یافت و به این ترتیب سبک تلاوت در قرآن خواندن‌های ما کم‌کم شکل گرفت.

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از حضور خود در یک رقابت قرآنی پرداخت و افزود: در ادامه مسابقات قرآن مدارس در آموزش و پرورش شکل گرفت و در آن شرکت‌ کردم و در شهر خودمان(ازنا استان لرستان) اول شدم، برای مرحله استانی به مرکز استان رفتیم، در آنجا پس از تلاوت و بازخوردهایی که گرفتم متوجه شدم تلاوت خوبی داشته‌ام. در این حد اطلاعات کمی داشتم که وقتی پس از آن‌ تلاوت از من پرسیدند تلاوت سبک مصطفی داشته‌ام نمی‌دانستم مصطفی چه کسی هست اصلا، همانجا مسئولان متوجه شدند یک استعداد کشف شده است، برداشت آنها این بود که کسی که هیچ اطلاعاتی نداشت و حتی نمی‌دانست مصطفی اسماعیل چه کسی هست و در عین حال تلاوت سطح بالایی دارد، حتما یک استعداد است.

رضیعی بیان کرد: پس از آن مسابقات همیشه نوار تلاوت‌های مصطفی اسماعیل را برای من‌ می‌فرستادند و من اینقدر گوش می‌دادم تا شبیه‌ترین تلاوت به آن را داشته باشم. این جریان ادامه داشت تا اینکه مسابقات کشوری پیش آمد و در سال ۱۳۶۴ رتبه اول را کسب کردم و این نقطه عطف پرونده قرآنی من شکل گرفت و حشر و نشر با قاریان مطرح آغاز شد. سال ۶۸ با رتبه ۵۴ در کنکور قبول شدم و در آنجا در مسابقات دانشگاهی با مرحوم علی اربابی آشنا شدم. رفت و آمد من به جلسه ایشان شروع شد و از مشتری‌های دائمی این جلسه شدم در ادامه با استاد موسوی بلده آشنا شدم و برای مدتی هم در جلسات استاد خدام حسینی حضور یافتم. با این وجود اصلی ترین مشوق قرآنی من در بخش دوم فعالیت‌های قرآنی استاد علی اربابی بود.

انتهای پیام
captcha