جهش تولید و موانع پیش روی آن
کد خبر: 3888109
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

جهش تولید و موانع پیش روی آن

جهش تولید ارتباط مستقیم با اقتصاد دارد که این امر نشان از اهمیت و اولویت اقتصاد در شرایط کنونی است. جهش تولید در امتداد رونق تولید است.

جهش تولید و موانع پیش روی آنجهش تولید ارتباط مستقیم با اقتصاد دارد که این امر نشان از اهمیت و اولویت اقتصاد در شرایط کنونی است. جهش تولید در امتداد رونق تولید است.
جهش تولید از رونق تولید بسیار بزرگ‌تر است. رونق تولید به این معنی است که در مسیر افزایش تولید حرکت کنید، در حالیکه جهش تولید یعنی یک حرکت ناگهانی در افزایش تولید رخ بدهد که این امر نیازمند تغییراتی در سیاست‌های اقتصادی و تولیدی است‌.
تورم در این سال‌ها به صورت افسار گسیختهای در حال رشد است روی آوردن به سمت تولید میتواند از عمیق شدن رکود تورمی در کشور تا حد قابل توجهی جلوگیری کند، ضمن اینکه اهتمام جدی به تولید امکان تقویت صادرات غیر‌نفتی را افزایش و اختلال صادرات از مسیر کشورهای همسایه با هدف کمک به پوشش نیازهای ارزی کشور را ترمیم می‌کند.
موانعی از جمله سیاست‌گذاریهای موازی، وجود قوانین ضدتولید، سنگ‌اندازیهای نظام بانکی، مشکلات زیرساختی و ... نیز بر روی تولید در کشور اثر منفی دارد. در کنار این بیمها جلوگیری از واردات کالاهایی که در داخل کشور به اندازه نیاز و تقاضای مردم تولید می‌شود ضروری به نظر میرسد.
مشکلات اقتصادی وابسته به خرید محصولات ایرانی باکیفیت است
حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی وابسته است به اینکه خرید محصولات ایرانی باکیفیت فرهنگ‌سازی شود و همه گره‌های اقتصادی دولت و ملت این است که اقتصاد راه بیفتد، نه لاک پشتی، بلکه جهش تولید.
وی بیان کرد: برای جهش تولید دولتمردان، بانک‌ها و مراکز تصیم گیری اقتصادی اگر دلسوزانه تلاش، تدبیر، برنامه‌ریزی و حمایت کنند، همه کارخانه ها بانهایت ظرفیت کار کنند، اقتصاد مملکت خوب خواهد شد.
امام جمعه سراب، با اشاره به نقش دولتمردان برای جهش تولید یادآور شد: دولتمردان کمک به کیفیت‌سازی و قیمت مناسب جهش تولید قابل پیش بینی است. ملت ایران باید بپذیرد که با خرید کالای ایرانی جهش تولید حاصل می شود.
حجت‌الاسلام اکرمی، ضمن بازگو کردن نتیجه فرهنگ غلط خرید جنس خارجی تأکید کرد: اگر فرهنگ غلط خرید جنس خارجی رواج داسته باشد، فرزندان این مملکت بیکار خواهند بود.
علاج مشکلات اقتصادی توجه به تولید داخلی است
حجت‌الاسلام عبدالغفار غفاری، امام جمعه بخشایش در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: علاج مشکلات اقتصادی توجه به تولید داخلی و اهمیت به اقتصاد مقاومتی است.
وی ضمن بازگو نمودن لزوم مدیریتی جهادی به وسیله مسئولان برای جهش تولید افزود: برای جهش تولید هم باید موانعش برطرف شود و مدیریت جهادی به وسیله مسئولان مربوطه و مردم نیز در توان خود در این مدیریت شرکت نمایند.
حجت‌الاسلام غفاری بیان کرد: دولت بازاریابی نماید و برای تولیدکنندگان در داخل کشور و سطح بین‌الملل تدارک ببیند.
امام جمعه بخشایش یادآور شد: از قاچاق و واردات بی رویه جلوگیری شود و برای تولید داخلی ارزش قائل شویم.
حجت‌الاسلام غفاری، از مأیوس شدن دشمنان جمهوری اسلامی درپی جهش تولید گفت و تأکید کرد: اگر اقتصاد و جهش تولید در کشور اهمیت پیدا کند ار همه جهات کشور قوی می‌شود و دشمنان جمهوری اسلامی مأیوس خواهند شد.

انتهای پیام
captcha