اهالی رسانه و هنر در مبارزه با کرونا نقش تعیین‌کننده دارند
کد خبر: 3888154
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

اهالی رسانه و هنر در مبارزه با کرونا نقش تعیین‌کننده دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاثیرگذاری و نقش تعیین‌کننده رسانه‌ها و اصحاب فرهنگ در مبارزه با کرونا و هدایت افکار عمومی گفت: رسانه‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر با تولید ده‌ها هزار فرآورده خبری و آثار هنری در بیش از یک ماه گذشته، نقش آگاهی بخشی خود را نسبت به تهدید کرونا به خوبی ایفا کرده‌اند.

اهالی رسانه و هنر در مبارزه با کرونا نقش تعیین‌کننده دارندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی روز دوشنبه، 11 فروردین‌ماه اظهار کرد: ‌رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های مکتوب و هنرمندان و فرهیختگان استان با وقوع بحران شیوع کرونا و در جهت آگاهی بخشی، آموزش و جلب مشارکت مردم در مراقبت‌های فردی و اجتماعی، ده‌ها هزار فرآورده خبری و هنری شامل خبر، ‌مصاحبه، ‌گزارش، ‌عکس و موشن گرافی، کلیپ، شعر و قطعات ادبی، آثار نمایشی و تجسمی تولید کرده‌اند که در سطح وسیعی انتشار یافته است.

وی افزود: اصحاب هنر و رسانه همواره در خط مقدم اطلاع رسانی قرار داشته و نقش خود را نسبت به مقابله با بیماری کرونا و پیشگیری از شیوع این بیماری و صیانت از سلامت مردم به خوبی ایفا کرده‌اند.

محمدپور ‌همچنین با تاکید بر اینکه مهمترین و موثرترین راه مقابله با کرونا ماندن در خانه است، گفت: رسانه‌های آذربایجان‌شرقی در اجرای پویش «در خانه بمانیم» و تبیین طرح «فاصله اجتماعی»، رسالت خود را به خوبی انجام دادند و بنا به اعلام کارشناسان و مسئولان مربوطه توصیه‌های بهداشتی و پزشکی توسط اکثریت قریب به اتفاق مردم اجرا می‌شود که در واقع به نوعی دستاورد رسانه‌ای به حساب می آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اصحاب فرهنگ، هنر، سینما و رسانه، کارکرد و رسالت حرفه‌ای و آموزشی خود را نیز فراموش نکرده و در کنار وظیفه آگاهی بخشی به زبان هنر و رسانه در قالب‌های خبری، فیلم، عکس، موشن گرافی ‌و کلیپ آثار فاخری را خلق کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار مجازی ‌هنری و جشنواره در خانه بمانیم توسط این اداره کل، یادآور شد: ‌ مردم برای در خانه ماندن باید بتوانند اوقات فراغت خود را هم پر کنند که اصحاب فرهنگ و رسانه مسئولانه عمل کرده و از تولید آثار قابل ارائه و سرگرم کننده نیز غافل نشدند تا این خواسته مردم نیز در خصوص سرگرمی و بهره مندی مناسب از اوقات فراغت و در خانه ماندن، تحقق یابد.

محمدپور گفت: در حالی که کرونا شرایط خاصی را در کشور پدید آورده، هنوز برخی آن را جدی نمی‌گیرند و با رعایت نکردن طرح فاصله اجتماعی، مردم را قربانی امیال شخصی خود مثل حضور در خیابان‌ها و اجتماعات، خرید و سفرهای تفریحی خود می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: در جریان شیوع کرونا بسیاری از اصحاب فرهنگ و هنر و واحدها و صنوف فرهنگی همگام با سایر بخش‌های جامعه با رعایت تمهیدات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعالیت‌های خود را تعطیل کرده اند که خسارت‌های زیادی را به این قشر وارد کرده است که البته این اداره کل با انعکاس این خسارتها و در راستای تلاشهای کلان جبرانی دولت، تلاش میکند در جهت حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، بخشی از این ضرر و زیان وارده را جبران کند.

وی افزود: این اداره کل و فعالان رسانهای و هنرمندان عزیز استان در راستای اقدامات گستره ستاد ملی و استانی پیشگیری و کنترل شیوع کرونا، تلاش می‌کنند تا تعداد بیشتری از جامعه تحت تأثیر پیام‌های رسانه‌ای قرار گیرند و خطر کرونا را قبول کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در هم بشکند.

‌محمدپور تاکید کرد: مطابق نظر کارشناسان و پزشکان و وزارت بهداشت و درمان، همه باید بدانند اگر زنجیره انتقال کرونا به زودی شکسته نشود، ممکن است شاهد شرایط سخت تری باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت و سیزده بدر، گفت: روز انس با طبیعت جزو ایامی است که از سالیان گذشته جزو آداب و رسوم ایرانیان به حساب آمده و مردم با حضور در طبیعت، ضمن شادی و نشاط، پیام انس و همدلی و شکرگزاری را مبادله می‌کنند، اما امسال به خاطر بیماری کرونا شرایط به کلی با گذشته متفاوت بوده و باید مردم به خاطر حفظ سلامت خود و عزیزانشان و سایر هموطنان، از حضور در طبیعت، اجتماعات، پارک ها، جنگل ها و سایر مکان های عمومی و غیر عمومی اجتناب کنند.

وی ‌با قدردانی مجدد از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، از آنان خواست همچنان با قدرت و قوت و گستردگی، مسیر همراهی در مبارزه با کرونا تا شکست کامل آن را ادامه دهند تا ان شاالله شاهد عبور موفق و با کم ترین خسارات جانی و مالی از این بحران و بازگشت به شرایط عادی در کم ترین زمان باشیم.

انتهای پیام
captcha