جانبازان پشتوانه بزرگ جامعه و انقلاب اسلامی هستند
کد خبر: 3888159
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

جانبازان پشتوانه بزرگ جامعه و انقلاب اسلامی هستند

جانبازان و ایثارگران پشتوانه بزرگ جامعه و انقلاب اسلامی ما هستند و آنان ایستاده‌اند تا نام، یاد و فرهنگ شهیدان را زنده نگه دارند و اگرچه ممکن است دستی در بدن نداشته باشند، ولی هم چنان علمداران این انقلابند.

جانبازان پشتوانه بزرگ جامعه و انقلاب اسلامی هستندحجت‌الاسلام یعقوب قاسمی خویی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: جانبازان و ایثارگران پشتوانه بزرگ جامعه و انقلاب اسلامی ما هستند؛ آنان  ایستاده‌اند تا نام، یاد و فرهنگ شهیدان را زنده نگه دارند و اگرچه ممکن است دستی در بدن نداشته باشند، ولی همچنان علمداران این انقلاب هستند.
وی با استناد به آیه 195 سوره آل عمران «فَاسْتَجَابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ أَنِّي لَا أُضِيعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِنْكُمْ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ ۖ بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْضٍ ۖ فَالَّذِينَ هَاجَرُوا وَأُخْرِجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ وَأُوذُوا فِي سَبِيلِي وَقَاتَلُوا وَقُتِلُوا لَأُكَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَلَأُدْخِلَنَّهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ثَوَابًا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الثَّوَابِ» بیان کرد: در این آیه می‌خوانیم: آنها كه در راه خدا هجرت كردند و از خانه‌های خود بيرون رانده شدند و در راه من آزار ديدند و جنگ كردند و كشته شدند، به يقين گناهانشان را می‌بخشم و آن‌ها را در باغ‌های بهشتی كه زير درختانش نهرها جاری است، وارد می‌كنم، اين پاداشی است از طرف خداوند و بهترين پاداش‌ها نزد پروردگار است.
قاسمی خویی ادامه داد: جانباز می‌‏ماند تا آيندگان به ويژه آنان كه ميدان كارزار را نديده‌اند و حقايق دوران مبارزه را درک نكرده‌اند، به نشانه‌ها و حجت‌‌های وی بنگرند و پيام شهيدان را دريابند.
استادیار دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز یادآور شد: جانبازان، تمثال وفاداری و ایثار، شکوه زخم و زیبایی و تصویرگر ایمانند.
وی از دِین بزرگ جانبازان برگردن جامعه گفت و افزود: جانبازان و ایثارگران دِین بزرگی بر گردن جامعه ما دارند. آنان از مال و جان خویش گذشتند و تمام هستی خویش را در طبق اخلاص نهادند. حال مهم‌ترین وظیفه جامعه در قبال جانبازان احترام و گرامی‌ داشتن دستاوردهای ایثار ایشان است.
قاسمی خویی، جانبازان را پشتوانه انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: یکی از دلایل بارزی که برای مقابله خصمانه جهان استکبار با اصول اسلام می‌توان برشمرد، پی بردن آن‌ها به نقش و جایگاه ویژه این اصول در ایجاد روح ایثار و جانبازی است؛ چرا که اگر روح حاکم بر جامعه روح ایثار و جانبازی باشد هیچ روزنه نفوذی برای سلطه و منفعت‌جویی آنان باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام
captcha