آغاز رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی در ایلام از فردا
کد خبر: 3888240
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
شاکرمی خبر داد:

آغاز رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی در ایلام از فردا

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به حضور 160 گروه جهادی برای مبارزه با کرونا در استان ایلام، گفت: رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی فردا سه‌شنبه در شهر ایلام برگزار می‌شود.

آغاز رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی در ایلام از فردا
به گزارش ایکنا از ایلام، جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، امروز 11 فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات ایلام برای اجرای رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی در استان ایلام، اظهار کرد: رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی فردا سه‌شنبه 12 فروردین ماه با تمام ظرفیت‌های سپاه و بسیج استان ایلام و با همکاری قرارگاه نجف، نیروی زمینی سپاه و ستاد استانی مقابله با کرونا در دو حوزه روانی و ضدعفونی معابر و اماکن شهر ایلام برگزار می‌شود.
شاکرمی با بیان اینکه شهرهای چوار و ایوان نیز هدف برگزاری این رزمایش هستند، افزود: این رزمایش در شهرستان دره‌شهر نیز برگزار می‌شود اما هدف اصلی اجرای این رزمایش شهر ایلام است که با مشارکت نیروی زمینی سپاه و قرارگاه نجف، تیپ تکاور انصار الرسول(ص) جوانرود، لشکر ۲۹ نبی اکرم(ص)، تیپ مردم پایه امیرالمومنین(ع)، تیپ انصارالحسین(ع) همدان، گروه ۱۴۳ امام علی(ع)  و گروه توپخانه ۶۲ مومنون نیروی زمینی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۶۰ گروه جهادی در این رزمایش حضور دارند، اضافه کرد: شهر ایلام تقسیم بندی و بلوک بندی شده و از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای ضدعفونی و گندزدایی شهر ایلام استفاده می‌شود و انتظار می‌رود که مردم در زمان اجرای این رزمایش در خانه بمانند و با عوامل برگزاری رزمایش همکاری لازم را داشته باشند.
شاکرمی با اشاره به اینکه این رزمایش فردا سه شنبه ساعت ۸ صبح از محل فرودگاه شهدای ایلام با ساماندهی تجهیزات، خودروها و امکانات آغاز می‌شود، گفت: خوشبختانه آمارهای استان ایلام در زمینه بهبود یافتگان افراد مبتلا کرونا در استان ایلام نسبت میانگین کشوری از وضعیت مطلوبی برخوردار است که حاصل تلاش و مجاهدت همه عوامل ستاد مبارزه با کرونا به ویژه مدافعان سلامت است.
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام بیان اینکه در حوزه مقابله با ویروس کرونا نگاه ما بیولوژیکی و در حوزه بیوتروریسم است، گفت: تلفات جنگ بیولوژیکی بیش از حملات جنگ نظامی و به صورت خاموش، بی سر و صدا و گسترده است، امروز سپاه در در حوزه ارایه خدمت به مردم فارغ از هر گونه نگاه سیاسی و سلیقه‌ای پیش قدم است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ هزار ماسک در سطح کارگاه‌های بسیج سازندگی سپاه استان ایلام تولید شده است، افزود: در حال حاضر با تهمیدات انجام شده ۲۰ کارگاه در سطح ایلام با همکاری سپاه و بسیج سازندگی به تولید ماسک در سطح استان ایلام می‌پردازند.
شاکرمی با بیان اینکه بسیج و سپاه در حوزه غربالگری بیماری کرونا نقش مهمی در استان ایلام ایفا کرده است، یادآور شد: هشتاد درصد مردم ایلام هم اکنون غربالگری شده‌اند، افزایش آمار میزان افراد مشکوک مبتلا به کرونا در سطح استان ایلام نیز به دلیل اجرای همین طرح غربالگری بوده است.
وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا در استان ایلام استفاده می‌شود، افزود: اعتباری حدود ۱۰۰ میلیون تومان به بهداشت و درمان و آرامستان‌های استان ایلام برای تجهیز امکانات مورد نیاز اختصاص داده شده است.
انتهای پیام
captcha