هنیه: روز زمین، روز حماسه ایستادگی مردم فلسطین است
کد خبر: 3888291
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲

هنیه: روز زمین، روز حماسه ایستادگی مردم فلسطین است

اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس به مناسب ۳۰ مارس روز زمین گفت که این روز، روز حماسه ایستادگی فلسطینیان در هر نقطه از خاک مبارک فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: هنیه در ادامه اظهار داشت: ملت فلسطین در برابر توطئه‌ها و تلاش‌های اشغالگران متحد باقی خواهند ماند.

وی افزود: اشغالگران تلاش می‎کنند هویت سرزمین ما را تغییر دهند که این موضوع هرگز نتیجه‌ای دربر نخواهد داشت و ایستادگی فلسطینی‌ها در برابر چنین اقداماتی با تمام ابزارها ادامه خواهد یافت.

رییس دفتر سیاسی حماست تصریح کرد: دشمنان به هر اندازه برای ایجاد تشتت و اختلاف میان گروه‎های فلسطینی تلاش کنند، اما بازهم ملت فلسطین متحد باقی خواهند ماند.

هنیه تصریح کرد: هیچ فرقی میان کسانی که در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ با کسانی که در قدس و اقصی زندگی می‌کنند و نیز فلسطینی‌هایی که در کرانه باختری ساکن هستند، وجود ندارد.

از سال ۱۹۶۷ فلسطینیان روز زمین را در ۳۰ ماه هر سال به منظور تاکید بر پایبندی خود به اراضی اشغال شده فلسطینی، توسط رژیم صهیونیستی گرامی می‌دارند.

رژیم صهیونیستی هزاران هکتار از اراضی فلسطینیان را در ۲۹ مارس ۱۹۶۷ مصادره کرد که این اقدام منجر به وقوع درگیری میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در ۳۰ مارس همان سال شد و در این درگیری ۶ فلسطینی کشته شده و صدها نفر دیگر زخمی و بازداشت شدند.

همچنین بسیاری از مردم فلسطین ۳۰ مارس سال ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۹۷) در واکنش به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس توسط دونالد ترامپ دست به سلسله تظاهرات سراسری در مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی زدند که به راهپیمایی بزرگ بازگشت شهرت یافته است.

در جریان این راهپیمایی تاکنون صدها فلسطینی کشته و بیش از ده‌ها هزار تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام
captcha