افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۶۱۸ نفر
کد خبر: 3888466
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۶۱۸ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه با مثبت شدن آزمایش ۸۱ نفر، تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۶۱۸ نفر رسید، گفت: متاسفانه در این ۲۴ ساعت ۹ بیمار کرونایی هم فوت کردند و آمارِ فوتی‌های کرونا به ۱۵۷ نفر رسید.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۶۱۸نفر/روند ابتلا به کرونا سیر صعودی داردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شب گذشته، 12 فروردین‌ماه، با بیان اینکه با مثبت شدن آزمایش ۸۱ نفر، تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۶۱۸ نفر رسید، گفت: متاسفانه در این ۲۴ ساعت ۹ بیمار کرونایی هم فوت کردند و آمارِ فوتی‌های کرونا به ۱۵۷ نفر رسید.

وی با اشاره بر اینکه از دوم اسفندماه اولین افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند که دونفر از آنها متاسفانه در هفته دوم بستری، فوت شدند، گفت: تاکنون تعداد مشکوکین به کویید ۱۹ در حدود ۴ هزار و ۶۸۶ مورد است که امروز فقط ۶۵۰ نفر فقط بستری هستند.

۹۴۰ بیمار کرونایی بهبود یافته در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: تاکنون ۹۴۰ نفر از مبتلایان قطعی به کرونا که با تشخیص قطعی بستری شده بودند، از بیمارستان مرخص شده‌‌اند.

وی اضافه کرد: حدود ۹ درصد بستری‌شدگان فوت کرده‌اند و آمار نشان می‌دهد که ۲۰ درصد مبتلایان در بیمارستان بستری می‌شوند از این رو اگر این آمار را با درمان‌های خانگی در نظر بگیریم به همان آمار دقیق ۲ درصد خواهیم رسید.

صومی با بیا‌ن اینکه از همه فوت شدگان در بیمارستان و خانه‌ها نمونه انجام گرفته و ثبت شده است، گفت: ۶۵۰ بستری در بیمارستان وجود دارد که حدود ۱۱۲ نفر از آن‌ها در بخش ویژه هستند به طوریکه یک کودک ۸ ساله دو هفته پیش مبتلا شده و الان مرخص شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: ۷ نفر از کادر درمان استان بستری هستند و بقیه نیز در خانه بستری شده‌اند و بعد از اتمام دوره درمان به سر کار خود بازگشته‌اند.

۵۲ بیمار بدحال کرونایی در آذربایجان‌شرقی

وی با اشاره به اینکه ۵۲ بیمار تحت تهویه مکانیکی هستند، گفت: ۲۵ نفر از آن‌ها بدحال هستند و همچنان شهرستان‌های سراب، مرند، شبستر، میانه و مراغه و تبریز و اهر در راس مبتلایان است.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته مراجعه در شهرستان‌های سراب و اهر کاهش یافته و این به منزله نبود ویروس نیست و همچنان این ویروس آتش زیرخاکستر است.

صومی با بیان اینکه هر ۱۰ روز سیر ویروس بررسی می‌شود و در ۱۰ روز گذشته، همچنان شیب به سمت بالا است، افزود: ۱۵ درصد افزایش مراجعه به بیمارستان داشته‌ایم که نشان می‌دهد روند کاهشی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به فروانی بیماران کرونایی در مناطق مختلف شهر تبریز تصریح کرد: در مناطق عباسی و یوسف‌آباد بیشترین مبتلایان وجود دارد و مناطق شهید قره باغی، ولیعصر، نگین پارک و گلپارک، مارالان، خطیب، نصف راه، ائل‌گلی، کوچه باغ از جمله مناطق دیگر شهر تبریز است که بیماران کرونایی بیشتری دارند که متاسفانه این محلات از جمله محلات پرتردد و اجتماعات است و به عبارتی تمام نقاط شهر درگیر این ویروس است.

انتهای پیام
captcha