راه‌اندازی مدارس صدرا؛ نقطه عطف فعالیت‌های مهد قرآن آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3888592
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸

راه‌اندازی مدارس صدرا؛ نقطه عطف فعالیت‌های مهد قرآن آذربایجان‌شرقی

مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی، با اشاره به محوری‌ترین برنامه‌های مهد قرآن در سال گذشته، گفت: تأسیس مدارس ۱۴گانه صدرا طی سال‌های گذشته یکی از راهبردی‌ترین برنامه‌های این مؤسسه بوده است.

راه‌اندازی مدارس صدرا؛ نقطه عطف فعالیت‌های مهدقرآن آذربایجان‌شرقیرحیم وظیفه شعاع، مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به محوری‌ترین برنامه‌های مهد قرآن در سال گذشته، گفت: تأسیس مدارس ۱۴ گانه صدرا در مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و دوره اول متوسطه دخترانه و پسرانه طی سال‌های گذشته یکی از راهبردی‌ترین برنامه‌های این مؤسسه بوده است.

وی با اشاره به موفقیت مدارس صدرا در سال گذشته افزود: دانش‌آموزان مدارس صدرا در سال گذشته موفقیت‌های خوبی در زمینه‌های علمی و فرهنگی کسب کرده‌اند و طبق مقیاس‌ها و برآوردهای آموزش و پرورش مدارس صدرای مهد قرآن به لحاظ کمیت و کیفیت آموزش جزو مدارس شاخص محسوب می‌شوند.

وظیفه شعاع، در ادامه در مورد اهداف و برنامه‌های سال جاری مهد قرآن استان نیز گفت: همچنان طبق سال‌های قبل فعالیت مدارس صدرا با قدرت و قوت ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین برای تکمیل حلقه آخر آموزش در مدارس صدرا مصمم هستیم دوره دوم متوسطه را نیز ایجاد کنیم.

مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: در دور دوم متوسطه قصد داریم در رشته علوم و معارف اسلامی گام‌های اولیه را شروع کنیم. برای رشته علوم و معارف اسلامی دخترانه و پسرانه مجوزهای لازم اخذ شده و اگر امکانات سخت‌افزاری فراهم شود بعد از آن نیز سعی می‌کنیم برای سایر رشته‌ها و دروس نیز اقدام کنیم.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه آموزش عمومی قرآن کریم یکی از برنامه‌های محوری این مؤسسه است، بیان کرد: آموزش عمومی قرآن کریم برای شهروندان یکی از برنامه‌های جوهری و شاخص مهد قرآن محسوب می‌شود به طوری که در طی این سال‌ها چندین هزار نفر از آموزش‌های عمومی قرآن و عترت مؤسسه مهد قرآن بهره‌مند شده‌اند.

وظیفه شعاع، به فعالیت شعبات مهد قرآن در سطح شهر تبریز اشاره کرد و گفت:  این مؤسسه دارای سه شعبه اصلی است که به فعالیت مشغول هستند.

مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی، در پایان اظهار کرد: آموزش‌های عمومی قرآن در این مؤسسه در طول سال در چهار ترم و براساس سطح سنی از روخوانی ساده تا قرائت حرفه‌ای برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha