۸۲ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی تحت پوشش غربال‌گری سلامت قرار گرفتند
کد خبر: 3888674
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳

۸۲ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی تحت پوشش غربال‌گری سلامت قرار گرفتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه ۸۲ درصد از جمعیت آذربایجان‌شرقی تحت پوشش غربال‌گری سلامت قرار گرفته‌اند، افزود: در حال حاضر ۶۵۰ تخت از مجموع ۴ هزار تخت بیمارستانی آماده شده در استان تحت اشغال بیماران کروناست.

82 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی تحت پوشش غربال‌گری سلامت قرار گرفته‌اندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز، 14 فروردین‌ماه در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا، هم با ارائه آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، گفت: روند این بیماری نشان‌دهنده تأثیرگذاری اقدامات و مداخلات است.

وی با بیان اینکه 82 درصد از جمعیت آذربایجان‌شرقی تحت پوشش غربال‌گری سلامت قرار گرفته‌اند، افزود: در حال حاضر 650 تخت از مجموع 4 هزار تخت بیمارستانی آماده شده در استان تحت اشغال بیماران کروناست.

صومی، با بیان اینکه مردان بیشتر از زنان به کرونا مبتلا می‌شوند، گفت: بیشترین آمار جان‌باختگان کرونا، مربوط به رده سنی 60 تا 85 سال است و تنها 4 تا 8 درصد از این افراد زیر 50 سال سن دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: حدود ۹ درصد بستری‌شدگان فوت کرده‌اند و آمار نشان می‌دهد که ۲۰ درصد مبتلایان در بیمارستان بستری می‌شوند از این رو اگر این آمار را با درمان‌های خانگی در نظر بگیریم به همان آمار دقیق ۲ درصد خواهیم رسید.

وی بیان کرد: تاکنون ۹۴۰ نفر از مبتلایان قطعی به کرونا که با تشخیص قطعی بستری شده بودند، از بیمارستان مرخص شده‌‌اند.

انتهای پیام
captcha