مجمع قاریان تبریز؛ مجری طرح‌های ملی قرآن در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3888737
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

مجمع قاریان تبریز؛ مجری طرح‌های ملی قرآن در آذربایجان‌شرقی

مدیرر مجمع قاریان تبریز، گفت: طرح شناسایی استعدادهای قرآنی و طرح ملی تلاوت، دو طرح سراسری و ملی هستند که مجمع قاریان تبریز مجری برگزاری این طرح‌ها در استان آذربایجان‌شرقی است.

مجمع قاریان تبریز مجری طرح‌های ملی قرآن کریم در آذربایجان‌شرقیحسین قربانی، مدیرعامل مجمع قاریان تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: طرح شناسایی استعدادهای قرآنی و طرح ملی تلاوت دو طرح سراسری و ملی هستند که مجمع قاریان تبریز مجری برگزاری این طرح‌ها در استان آذربایجان‌شرقی است.

وی با اشاره به اجرای دو طرح کشوری گفت: مجمع قاریان تبریز در سال ۹۸ در اجرای دو طرح کشوری حضور فعالی داشت.

قربانی، ادامه داد: طرح شناسایی استعدادهای درخشان قرآنی از سال ۸۸ زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی شروع شده و مجمع قاریان تبریز به‌صورت فعال در اجرای این طرح مشارکت می‌کند.

این فعال قرآنی افزود: مجمع قاریان تبریز به عنوان متولی و مجری این طرح کشوری در تبریز دوره‌های استعدادیابی چهره‌های قرآنی را برگزار می‌کند که بعد از برگزاری دوره‌ها به صورت متمرکز آزمون گرفته شده و مدارک مربوطه به شرکت‌کنندگان داده می‌شود.

مدیرعامل مجمع قاریان تبریز به اشاره به نحوه برگزاری دوره‌ها گفت: دوره استعدادیابی چهره‌های قرآنی یک نوبت در هفته یا دو هفته یک بار به شکل مداوم و مستمر برگزار می‌شود و دوره تخصصی سال ۹۸ قرائت تخصصی به صورت قرائت تطبیقی بود.

قربانی با اشاره به اجرای طرح ملی تلاوت نیز اظهار کرد: طرح ملی تلاوت در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و تکمیلی برگزار می‌شود که ۴۶ نفر از اعضای این طرح نیم سال پنجم، ۱۲ نفر در نیم سال دهم و ۲۵ نفر نیز در نیم سال دوم هستند.

وی با اشاره به اجرای کشوری این طرح بیان کرد: طرح ملی تلاوت به طور متمرکز در کل کشور برگزار می‌شود که دبیرخانه طرح ملی تلاوت در مشهد مستقر بوده و در استان آذربایجان شرقی نیز مجمع قاریان تبریز مجری برگزاری دوره‌های این طرح است.

قربانی، یکی دیگر از اقدامات مجمع قاریان تبریز را برگزاری کارگاه‌های آموزشی ذکر کرد و افزود: سال گذشته یکی دیگر از برنامه‌های مجمع قاریان تبریز برگزاری کارگاه آموزشی صوت و لحن بود. این کارگاه آموزشی با حضور استاد شاه‌میوه اصفهانی به مدت سه روز ویژه بانوان و آقایان با حضور 57 نفر برگزار شد.

انتهای پیام
captcha