اجرای پویش شبی با شهدا در نهاوند
کد خبر: 3888788
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

اجرای پویش شبی با شهدا در نهاوند

جامعه قرآنی نهاوند برای شادی روح امام و شهدا، به‌ویژه شهید والامقام سردار حاج میرزا محمد سلگی پویش هر خانواده یک محفل را راه‌اندازی کرده است.

اجرای پویش شبی با شهدا، «هر خانواده یک محفل» در نهاوندبه گزارش ایکنا از همدان، جامعه قرآنی شهرستان نهاوند برای شادی روح امام و شهدا، به ویژه شهید والامقام سردار حاج میرزا محمد سلگی پویش هر خانواده یک محفل را راه‌اندازی کرده است.

در این پویش که امشب جمعه، 15فروردین‌ماه اجرا می‌شود هر خانواده چند صفحه از آیات نورانی قرآن را به نیت شادی روح شهدای عزیز، امام و شهدا، به ویژه شهید والامقام سردار حاج میرزا محمد سلگی قرائت می‌کنند.

به مناسبت شهادت سردار سرافراز اسلام حاج میرزا محمد سلگی که غریبانه به شهادت رسید و به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و عدم تجمع، غریبانه نیز تشییع و تدفین شد، محفل انس با قرآنی در جمع خانواده‌های همدان برگزار می‌شود.

جامعه قرآنی شهرستان نهاوند نیز در پیامی شهادت سردار حاج‌میرزا محمد سلگی از فرماندهان 8 سال دفاع مقدس را تبریک و تسلیت گفتند.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا برخی از آن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملا وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گزاردند (و بر آن عهد ایستادگی کردند تا به راه خدا شهید شدند مانند عبیده و حمزه و جعفر) و برخی به انتظار (فیض شهادت) مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند.»( احزاب/ آیه 23).

باخبر شدیم که جانباز سرافراز، فرمانده دلاور و شجاع و راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» سردار حاج‌میرزا محمد سلگی به خیل یاران شهیدش پیوسته است.

شهادت در راه خدا اجر بزرگی است که خدای شاکر علیم به انسان‌های مؤمن و با اخلاص عنایت فرموده است.

سردار شهید حاج‌میرزا محمد سلگی در تمام دوران مبارزات انقلابی به ویژه دفاع مقدس به اخلاص، صبر و مقاومت شناخته شده بود و در این راه سختی‌های زیادی را به جان خرید و همواره در میدان مبارزه حاضر بود.

اینجانبان شهادت این یادگار سرافراز سال‌های دفاع مقدس را به خانواده محترم ایشان، همرزمانش و مردم شریف شهرستان تبریک و تسلیت عرض می‌‌نماییم و از خداوند متعال می‌خواهم روح مطهر این شهید والامقام را با ائمه اطهار(ع) محشور فرماید.»

انتهای پیام
captcha