جلوه‌نمایی سبك زندگی اسلامی در دنیای مبتلا به كرونا / برای كمك به فقرا همه به میدان آییم
کد خبر: 3888848
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
آیت‌الله دژكام مطرح كرد:

جلوه‌نمایی سبك زندگی اسلامی در دنیای مبتلا به كرونا / برای كمك به فقرا همه به میدان آییم

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با مقایسه سبك زندگی مسلمانان با سبك زندگی اروپا و آمریكا در شرایط شیوع كرونا گفت: در این فضا سبك زندگی مسلمانان برتری خود را نشان می‌دهد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس عصر جمعه، 15 فروردین‌ماه در جلسه قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: در فضای امروز که دنیا گرفتار بیماری و ویروس کرونا هست، برخی از اساتید علوم اجتماعی تحلیلی می‌کنند که سبک زندگی مسلمانان در مقابل سبک زندگی اروپایی آمریکایی در این فضا برتری خود را به خوبی نشان می‌دهد.

وی افزود: یعنی هرچه بزرگانی چون شهید آیت‌الله مطهری و آیت‌الله جوادی آملی بگویند که در سبک غربی و اومانیستی نوعی حیوانیت مدرن رواج دارد، کسی باور نمی‌کند ولی امروز در این فضا عیار سبک‌های مختلف زندگی دارد، خودش را نشان می‌دهد.

آیت‌الله دژكام بیان كرد: در سبک زندگی غربی، هر کسی فقط به فکر نجات خویش است و فداکاری و ایثار در چنین بحران‌هایی که جان انسان به خطر می‌افتد، معنایی ندارد در حالی که انسان آن است که در این وضعیت سختی خود را نشان دهد و از خود بگذرد و به هم نوع خود کمک دهد درست مثل مردم کشورمان که در گوشه گوشه‌های شهر به فقرا کمک می‌دهند به‌خصوص به خانواده‌هایی که نیازمند هستند.

كمك به فقرا را در ایام شیوع كرونا به خوبی منعكس كنیم

امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه باید این کارها را نمایش دهیم تا در دنیا منعکس شده و تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) شود و در این خصوص باید بیشتر دقت کنیم، گفت: برای تبلیغ کار نیاز به طراحی مناسب است و امروز در دنیا این سئوال مطرح است که سبک زندگی اسلامی جلوتر است یا سبک زندگی غربی و ما باید نشان دهیم در سختی‌ها سبک زندگی ما بهتر جواب می‌دهد.

وی بیان كرد: همان‌طور که در جنگ هم دشمنان متوجه شدند، چون مردم به میدان آمدند ایران بیمه شد. در این خصوص نیز با توجه به اینکه مسئله درون جامعه هست و در زندگی همه وجود دارد، باید این حضور مردم در مقابله با مشکلات به نمایش گذاشته شود.

آیت‌الله دژكام در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت ایام ماه شعبان‌المعظم گفت: در صلوات شعبانیه که در این ماه عزیز و مبارک هر روز توصیه به قرائت آن شده است، جمله‌ای است که مصداق کار شما هست و می‌فرماید «وارْزُقْنِی مُوَاسَاةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیهِ مِنْ رِزْقِكَ بِمَا وَسَّعْتَ عَلَی مِنْ فَضْلِكَ:  و روزیم كن كه مواسات كنم با فقیران كه رزقشان را تنگ كردى، به وسعتى كه از فضل و كرمت به من عطا كردى».

فكری به حال 60 هزار كارگر روزمرد شهر كنیم

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینكه امروز بعضی‌ها گرفتارند، گفت: در بیماری کرونا افرادی که مریض و مبتلا هستند که با خدمات پزشکی به آن‌ها کمک می‌شود ولی 60 هزار نفر کارگر روزمزدی که در این شهر مدتی است، سر کار نرفته‌اند نیز در وضعیت سختی گرفتار هستند.

وی با تأكید بر اینكه نیمه شعبان مردم برای سلامتی خود به میدان بیایند، گفت: همه مومنین کمک دهند و هر یک از این کارگران زحمت‌کش که آرامشی در دل خود و خانواده‌اش ایجاد شود بلا را از مردم و کشور دور می‌کند و این مسئله را با همت عالی دنبال کنید.

برای كمك به فقرا همه به میدان آییم

آیت‌الله دژكام با تصریح اینكه امروز هر کسی که کمک دهد، حتی اگر دست به دست کند و از خود هزینه‌ای نکند باز هم ثواب می‌کند، گفت: این ثواب بردن را برای آغاز ماه مبارک رمضان نیز داشته باشیم چون پیامبر گرامی اسلام(ص) در اول رمضان فرمودند یک افطاری بدهید و از آتش جهنم نجات پیدا کنید حتی فرمودند به عنوان افطار نصف خرما نیز اثرگذار است. امروز زمان آن است که افراد ثروتمند جامعه به انفاق بیشتری روی بیاورند.

امام جمعه شیراز همچنین گفت: علی‌رغم همه محدودیت‌های موجود، کادر بهداشت و درمان در کشور ما در بحران کرونا خوش درخشید. این کار در دنیا سر و صدا کرد که بیش از 60 میلیون نفر مورد غربالگری قرار گرفتند هرچند تلفنی و حال زمان آن است که در دستگیری از مستضعفان و محرومان نیز خوش بدرخشیم و به کسانی که معیشتشان دچار مشکل شده است، در این روزهای بحرانی کمک برسانیم.

وی ادامه داد: وقتی کار شروع شد از آن می‌توان به عنوان سند قدرتمندی سبک زندگی اسلامی استفاده کرد که اگر گرفتاری و سختی پیش آمد سبک اسلامی این‌گونه عمل می‌کند، در حالی که سبک غربی نمی‌تواند و سردرگم است.

آیت‌الله دژكام تأكید كرد: دولت نمی‌تواند این بار سنگین را به تنهایی بردارد ولی وقتی مردم به میدان آمدند هم زیبایی کار بیشتر است و هم ان‌شاءالله کمک خوبی داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha