مسئولیت‌پذیری؛ بزرگ‌ترین نیاز روزهای کرونایی
کد خبر: 3888881
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷

مسئولیت‌پذیری؛ بزرگ‌ترین نیاز روزهای کرونایی

رییس مرکز مشاوره و درمان دانشگاه بیرجند گفت: مسئولیت‌پذیری شاید بزرگ‌ترین نیاز امروز جامعه ما در شرایط شیوع کرونا باشد.

مسئولیت‌پذیری؛ بزرگ‌ترین نیاز روزهای کروناییمیترا راستگو مقدم، رییس مرکز مشاوره و درمان دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در مورد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در روزهای شیوع کرونا، اظهار کرد: مسئولیت و تعهد اجتماعی به عنوان عاملی در جهت رفع نیازهای متقابل افراد جامعه و همچنین همبستگی اجتماعی تعریف می‌شود.

وی افزود: مسئولیت‌پذیری یک ویژگی اصیل انسانی است که رشد و تعامل فرد و جامعه انسانی و همچنین حفاظت از طبیعت در گرو آن است.

رییس مرکز مشاوره و درمان دانشگاه بیرجند بیان کرد: در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر نیازمند مسئولیت‌پذیری هستیم و با توجه به شرایط فعلی که نه تنها جامعه ما بلکه جامعه جهانی را نیز تحت تأثیر قرار داده است و پزشکان و کارشناسان بهداشتی قطع زنجیره این بیماری را نیازمند عزم ملی و همت همه جانبه افراد جامعه دانسته و ارجح از هر اقدامی بر آن تأکید می‌کنند، همه ما در این راستا مسئول هستیم.

راستگو مقدم خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر یکی از تأکیدهای ضروری، تغییر در سبک زندگیمان است، این تغییر از خود من شروع می‌شود چون من جزئی از این جهان هستم.

وی افزود: بنابراین تغییر در خود من تأثیراتش را در خلقت و هستی نیز خواهد گذشت، این قدرت واقعی من است که می‌تواند دنیا را نیز در حد خود تغییر دهد.

رییس مرکز مشاوره و درمان دانشگاه بیرجند بیان کرد: نباید منتظر تغییرات در دیگران باشیم، باید از خود شروع کنیم، زمین نخوردن حاصل یک سکون است چون وقتی حرکتی نکنیم زمین هم نخواهیم خورد پس باید حرکت کرد، اما این بار در راستای تغییر در سبک زندگیمان با مسئولیت‌پذیری بیش‌تر.

راستگو مقدم تصریح کرد: رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و توصیه‌های کارشناسان در شرایط فعلی مسئولیت‌پذیری اجتماعی را تداعی می‌کند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد متأسفانه در شرایط فعلی مسئله تعهد و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در برخی افراد بسیار کمرنگ بوده و همین امر می‌تواند جامعه را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کند، مشکلاتی که شاید جبرانش امکانپذیر نباشد.

رییس مرکز مشاوره و درمان دانشگاه بیرجند بیان کرد: نباید تصور کنیم که درگیری با این بیماری برای ما نیست و فقط برای سایرین است، این ویروس صرف نظر از سن، تحصیلات ، موقعیت اجتماعی، رنگ، نژاد و سایر ویژگی‌ها همه را می‌تواند درگیر کند.

راستگو مقدم تصریح کرد: شاید برخی افراد جزء گروه پرخطر باشند، ولی آسیب در کمین همه ماست، با این حال می‌توانیم این بحران را با عزم ملی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی به سلامتی پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی هر شخص خود مسئول ساختن فردایی بهتر است، یادآور شد: نباید منتظر یک آرامش برای ساختن نباشیم چرا که آرامش به دنبال ساختن به وجود می‌آید.

انتهای پیام
captcha