درخواست آزادی دو زندانی فلسطینی در عربستان
کد خبر: 3888898
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

درخواست آزادی دو زندانی فلسطینی در عربستان

سازمان عفو بین‌الملل با ارسال پیامی به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، خواستار آزادی «محمد الخضری» و پسرش «هانی الخضری» دو زندانی فلسطینی شد.

سازمان عفو بین الملل خواستار آزادی دو زندانی فلسطینی در عربستان شدبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی(صفا)، سازمان عفو بین‌الملل، روز گذشته جمعه، 15 فروردین با تأکید بر این که محاکمه «محمد الخضری» و پسرش «هانی الخضری» دو زندانی فلسطینی در عربستان  بر اساس معیارهای بین‌المللی محاکمه عادلانه صورت نگرفته است، از «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان  خواست آنها را آزاد کند.

در این پیام آمده است: با توجه به فراگیر شدن کووید ۱۹ و وضعیت جسمانی بد دکتر محمد الخضری شما را به آزادی فوری وی تشویق می‌کنیم.

این سازمان حقوقی بین‌الملل با بی‌اساس خواندن اتهام‌های وارده علیه محمد الخضری و پسرش خواستار آزای آنها شد و از شاه سعودی خواست که مانع شکنجه و بدرفتاری با این دو نفر شود و هر چه سریعتر محمد الخضری تحت نظارت پزشکی قرار گیرد.

در این نامه تأکید شده است: الخضری پدر به علت ابتلا به سرطان نیازمند نظارت و درمان پزشکی است.

پیش از این «سلن یشار» مسئول ارتباطات و اطلاع‌رسانی «دیده‌بان حقوق بشر اروپای مرکزی»، موج دستگیری فلسطینیان را عربستان سعودی را نقض حقوق بشر خوانده بود.

«رأفت مره»، رئیس بخش اطلاع‌رسانی جنبش حماس نیز در توئیتی بازداشت محمد خضری و ده‌ها فلسطینی دیگر را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری آنها شد.

به رغم تلاش‌های مداوم حماس برای برقراری تماس با مسئولان سعودی و درخواست‌ها برای آزادی بازداشت‌شدگان، عربستان سعودی دست به اقدامات شدیدتری علیه فلسطینیان زد. در ماه مارس گذشته مقامات عربستان حدود ۶۲ فلسطینی از جمله برخی اردنی مقیم عربستان را محاکمه کردند.
انتهای پیام
captcha