تشکیل ۹۰ تعاونی طی سال «جهش تولید» در لرستان
کد خبر: 3888899
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

تشکیل ۹۰ تعاونی طی سال «جهش تولید» در لرستان

مدیرکل تعاون لرستان گفت: در سال جهش تولید برنامه‌ریزی تشکیل ۹۰ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی و همچنین افزایش ظرفیت تولید و خدمات و تعیین تکلیف تعاونی‌های غیر فعال در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

تشکیل ۹۰ تعاونی طی سال «جهش تولید» در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان جمعه، پانزدهم فروردین در نشست شورای معاونان اداره‌کل تعاون لرستان، با اشاره به این‌که تعاونی‌ها به‌عنوان یک اقتصاد رو به رشد در کشور مطرح هستند، اظهار کرد: در سال جهش تولید برنامه‌ریزی تشکیل ۹۰ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی و همچنین افزایش ظرفیت تولید و خدمات و تعیین تکلیف تعاونی‌های غیر فعال در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

وی افزود: توانمندسازی تعاونی‌ها و حمایت‌های قانونی از بخش تعاون و نیز ایجاد تعاونی‌های منطقه‌ای و فراگیر برای تصدی طرح‌ها و بنگاه‌های قابل واگذاری در افزایش سهم بخش تعاون در توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال بسیار مؤثر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان این‌که بخشی از تعاونی‌های غیرفعال قابلیت احیا دارند اما این امر نیازمند برنامه‌ریزی و درک مشترک بین اعضاست، ادامه داد: تعیین تکلیف برخی از تعاونی با ارائه تسهیلات، رفع موانع بر سر راه آن‌ها و برخی دیگر از آن‌ها با هماهنگی و مشارکت اعضا بوده و حتی نیاز به تسهیلات نیز ندارند.

آشتاب گفت: هم‌افزایی و هماهنگی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه مشارکت مردمی موجب جهش در تولید خواهد شد که با تجمیع این ظرفیت‌ها قطعاً محقق خواهد شد.

انتهای پیام
captcha