غربالگری اینترنتی اضطراب، استرس و افسردگی در روزهای کرونایی
کد خبر: 3888926
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

غربالگری اینترنتی اضطراب، استرس و افسردگی در روزهای کرونایی

سامانه «خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا» به منظور پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی ناشی از این بیماری راه‌اندازی شد.

به گزارش ایکنا؛ سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا، به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی - اجتماعی ناشی از این بحران، توسط سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی شد.
 
غربالگری صحیح و مبتنی بر شواهد علمی، ارائه توصیه‌های کارشناسی و روانشناختی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بحران کرونا از اهداف این سامانه است.
 
عموم مردم با مراجعه به این سامانه می‌توانند دریابند که چه سطحی از افسردگی، اضطراب و استرس ناشی از کرونا را تجربه می‌کنند و برای پیشگیری از آن چه باید کنند.

افراد با مراجعه به این سامانه به نشانی corona.behzisti.ir ضمن تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی، به سؤالات تخصصی پاسخ خواهند داد و در صورتی که فرد در هر یک از آیتم‌ها از حد طبیعی عبور کرده باشد، به منظور افزایش دقت در ارزیابی به تناسب نمره، سؤالات دیگری را پاسخ خواهد داد. سپس در پایان فرآیند، متناسب با نمره غربالگری، توصیه‌های روانشناختی ارائه می‌شود.
 
نتایج نمایش داده شده و توصیه‌های ارائه شده در این سامانه، براساس پاسخ‌دهی افراد به سؤالات پرسشنامه استرس، افسردگی و اضطراب است و جایگزین مداخلات و مصاحبه‌های تخصصی نمی‌شود.
 
انتهای پیام
captcha