تمام ظرفیت اجرایی مترو به کار گرفته شده است / مردم هم مراعات کنند
کد خبر: 3888942
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
مدیرعامل مترو تهران:

تمام ظرفیت اجرایی مترو به کار گرفته شده است / مردم هم مراعات کنند

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با تأکید بر اینکه حرکت هر سه و نیم دقیقه‌ای قطارها در مترو با هدف کاهش تعداد مسافران در واگن‌ها حداکثر ظرفیت اجرایی مترو است، از مردم خواست مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در مترو رعایت کنند.

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص تمهیدات مترو تهران در برابر افزایش مسافر طی روزهای آتی گفت: حداکثر ظرفیتمان را به کار گرفته‌ایم و با حرکت هر سه و نیم دقیقه قطارها تلاش می‌کنیم که با کنترل تعداد مسافران هر واگن، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: حتی با حرکت هر سه و نیم دقیقه یک قطار باز هم واگن‌های مترو در طول این مدت شلوغ بود و اگر قرار باشد تعداد مسافران طی روزهای آینده افزایش پیدا کند، مسلماً دیگر ظرفیتی برای کاهش ساعات حرکت واگن‌ها وجود ندارد و این خود مردم هستند که باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند چرا که بیش از این ظرفیتی در متروی تهران و حومه وجود ندارد.

نوبخت از رصد مداوم خطوط مترو سخن گفت و افزود: نگران افزایش یک‌باره تعداد مسافران در 16 فروردین بودیم، اما با توجه به تعطیلی بازار، دانشگاه‌ها و مدارس خطوط مترو تاکنون خلوت بود و برای رعایت مسائل بهداشتی در روزهای آتی باید پروتکل‌های جدیدی را پیش‌بینی کنیم. امروز به اندازه صندلی‌های قطارها مسافر وجود داشت و این به معنای شلوغ بودن مترو نیست. به نظر می‌رسد در روزهای آتی تعداد مسافران افزایش یابد و رعایت فاصله اجتماعی در مترو دشوار شود.

وی به ضدعفونی واگن‌ها در انتهای مسیرهای مترو نیز اشاره کرد و گفت: مسئله این است که ما فقط در انتهای خطوط می‌توانیم واگن‌ها را ضد عفونی کنیم و در طول مسیر چندین بار واگن‌ها پر و خالی می‌شوند و مردم باید مسائل بهداشت فردی را رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در خصوص دستفروش‌های مترو نیز گفت: از اسفند سال گذشته تعداد دستفروشان مترو کاهش پیدا کرده است و اکنون فقط تعدادی از آنها در داخل قطارها حضور دارند و مردم به دلیل شرایط موجود بیشتر احتیاط می‌کنند اما همچنان درخواست ما از مردم این است که از دستفروش‌ها خرید نکنند.

وی از تداوم کمبود ماسک برای کارکنان مترو خبر داد و گفت: با کمبود ماسک مواجه هستیم و  تلاش داریم نیازهای بهداشتی را تأمین و با حداکثر توان کار کنیم، اما اینکه حرکت هر سه و نیم‌ دقیقه‌ای قطارها چقدر می‌تواند به حفظ فاصله اجتماعی کمک کند هنوز نمی‌دانیم و شاید لازم باشد مردم نحوه حضور و ساعات استفاده خود را از مترو تغییر دهند تا پیک حضور مسافران را در مترو نداشته باشیم، چراکه وجود پیک نگران‌کننده است.

انتهای پیام
captcha