پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان آذربابجان‌شرقی
کد خبر: 3888947
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

پرداخت ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان آذربابجان‌شرقی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، گفت: در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان پرداخت شده است.

پرداخت۱۷۰۰میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان آذرابجان‌شرقیعبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: در سال ۹۷ مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده بود که این رقم در سال ۹۸ به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده بود.

وی افزود: با وجود اینکه در سال گذشته تخصیص بودجه کم بود و تنها ۶۰ درصد بودجه محقق شده بود ما پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را در اولویت قرار دادیم.

واعظی با اشاره به محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: در سال ۹۸ تعداد ۱۵ محصول جدید شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی رونمایی شده است و قطعاً در سال ۹۹ نیز محصولات جدیدی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی برگزاری نمایشگاه «چالش‌ها و نیازهای صنایع» را یکی از برنامه‌های مهم و محوری پارک علم و فناوری ذکر کرد و افزود: اولین نمایشگاه «چالش‌ها و نیازهای صنایع» نتایج خوبی به همراه داشت از جمله اینکه موافقت‌نامه‌ها به قراردادهای همکاری تبدیل شد و تعدادی از موافقت‌نامه‌ها در مرحله عقد قرارداد هستند.

وی از اختصاص زمین از سوی دانشگاه تبریز به پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: از سوی دانشگاه تبریز ۲۰ هکتار زمین در شهرک خاوران در اختیار پارک علم و فناوری قرار داده شده است و ما قصد داریم در سال ۹۹ سایت پارک علم و فناوری گلگشت تبریز را به سایت جدید در شهرک خاوران منتقل کنیم.

واعظی در ادامه فعال کردن و افتتاح اولین دپارتمان بازاریابی و تجاری‌سازی را یکی دیگر از اقدامات پارک علم و فناوری ذکر کرد و گفت: دپارتمان بازاریابی و تجاری‌سازی محلی برای فروش محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است و برای اولین بار ۴۵ میلیارد ریال قرارداد فروش خدمات فناورانه و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان با مجتمع مس سونگون، شرکت گاز، پتروشیمی، صنایع دفاعی و ... بسته شده است.

وی ادامه داد: این قراداد به‌صورت مستقیم توسط پارک علم و فناوری بسته شده و پارک، قراردادها را ضمانت می‌کند.

واعظی با اشاره به افزایش ایده‌های ورودی به پارک علم و فناوری، اظهار کرد: در سال ۹۶ مجموع طرح و ایده‌های رسیده به پارک علم و فناوری ۶۰ ایده، در سال ۹۷ تعداد ایده‌ها و طرح‌ها به ۱۰۰ مورد رسید و در سال ۹۸ تعداد ایده‌ها به ۴۵۰ ایده افزایش پیدا کرده است. طرح‌های دریافتی داوری می‌شوند. از بین ایده‌های رسیده ۱۳۰ طرح ایده پذیرش شده و برخی از آن‌ها در پارک علم و فناوری مستقر شده‌اند که شامل گروه‌های پیش‌رشد و رشد هستند.

انتهای پیام
captcha